Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Økende mengde av føflekker.

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til, som tittelen sier, en økende mengde av føflekker. Vet ikke om det er en lik situasjon på resten av kroppen, ettersom jeg kun har lagt merke til dette i ansiktet. Fra før av har jeg to relativt store føflekker i ansiktet, men denne økende mengden jeg snakker om er ganske små flekker som ikke stikker ut eller gjør noe merkverdig forskjell.

Det jeg er bekymret for er om disse føflekkene (eller kanskje det er noe annet?) vil utvikle seg til å bli større? Hvorfor får jeg så mange av disse små flekkene?

Takk for alle svar! Anonym poster: e4fde56ecf4f703648319b5e71e31d7b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener kanskje fregner? Hvis du har anlegg for fregner så blir de alltid større og mer synlige på sommeren enn vinteren, det er kanskje det du legger merke til.

Føflekker dukker opp fra barneår og opp gjennom puberteten, men vi er alle født med dem. Et normalt antall føflekker for et voksent menneske er rundt 30-40 stk.

Lenke til kommentar

Jeg tror neppe det er fregner ettersom dette er brune flekker det dreier seg om. Jeg vet hvordan fregner ser ut og det er ikke i nærheten.

Jeg har langt over 30-40 føflekker. Vil vel tro opp i mot 80. Det ligger i familien til min mor og det er nok kanskje der jeg har det fra? Jeg har også hatt et problem med kviser for tiden og gått igjenom en Isotretonoin-kur. Kan det ha noen sammenheng?

jeg ønkser virkelig å komme til bunns i dette. Føflekker er visstnok vanskelig å fjerne uten å lage arr.

Takk for alle svar! Anonym poster: e4fde56ecf4f703648319b5e71e31d7b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...