CanonRamin Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 vurdere å kjøpe "Canon EF 24-70mm f/2.8L USM", men så kom jeg over "Sigma 24-70mm F2.8 IF EX DG HSM" som har en mye rimeligere pris. Hva er det som er så mye bedre med Canon sitt objektiv. Det må være noe siden den koster 3300kr mer?? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Bedre byggekvalitet, bedre autofokus, bedre skarphet. Men - 24-70L har svakheter også, som kurvet fokusplan. Du skal ikke bare kikke på tallene - objektivene kan oppføre seg veldig forskjellig optisk sett. Distorsjon, kromafeil, skarphet, bokeh etc etc etc. Les anmeldelser hos for eksempel Photozone, SLRGear og The Digital Picture. 1 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Har brukt begge to, og foretrekker selvfølgelig Canon-utgaven. Sigma-objektivet var lite skarpt, hadde mye CA, og autofokusen var ikke like snappy. Lenke til kommentar
DenPlettfrie Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Har hatt flere eksemplarer av Canon 24-70, kun ett av disse har hatt det jeg vil kalle god skarphet sammenlignet med SIgma 24-70. Byggekvaliteten på Canonen har heller ikke imponert meg nevneverdig, med tendenser til slark på 24mm, og ujevn zooming/motstand i zoomringen. Det kan selvfølgelig ha sammenheng med at et par av eksemplarene mine etterhvert havnet i kategorien "godt brukt". Lenke til kommentar
Vegard Aamold Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Jeg har selv en Canon 24-70, og har ikke angret et sekund på at jeg brukte de ekstra tusenlappene på linsen. Jeg har ikke hatt noe problem med min. Tror nok man betaler litt for at det skal være Canon og L på linsen, men er nok litt bedre byggekvalitet i Canon sin også. Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Først og fremst byggekvalitet og autofokus. Den nye EF 24-70 2.8 II er nok også et betydelig løft rent optisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå