Neckrick Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Hei, jeg skal begynne på 1.vgs til etter sommern. jeg fikk akkurat4,33 i snitt. Kunne fått 4,4 , men sensoren min var virkelig en bitch, læreren min fikk en liten diskusjon med han...Men det er en annen historie Det som er , er at den skolen jeg søkte på 1.valget også hadde snittet 3,33. jeg er dermed på venteliste på denne skolen , altså venteliste nr 53. Hva er sjansen for at jeg kommer inn? er den stor? BTW: Jeg søkte studiespess. Endret 4. juli 2012 av Slund Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Har du samme poengsum som det grensen ligger på, og er nr. 53 på ventelisten? Det høres lite sannsynlig ut. Det ville vært mer realistisk å ligge på topp 5, med mindre det er helt vanvittig mange søkere. 53 høres ikke så veldig bra ut. Det er en del faktorer som spiller inn, men det viktigste vil være hvor mange plasser skolen har, hvor mange som takker ja til plassen og hvilke valg de foran deg på ventelisten tar. Jeg ville ikke basert meg på å få tilbud fra den skolen, men helt umulig er det jo ikke. Jeg har hørt om mange som har fått plass selv om de lå langt nede på ventelisten. Lenke til kommentar
Neckrick Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 Har du samme poengsum som det grensen ligger på, og er nr. 53 på ventelisten? Det høres lite sannsynlig ut. Det ville vært mer realistisk å ligge på topp 5, med mindre det er helt vanvittig mange søkere. 53 høres ikke så veldig bra ut. Det er en del faktorer som spiller inn, men det viktigste vil være hvor mange plasser skolen har, hvor mange som takker ja til plassen og hvilke valg de foran deg på ventelisten tar. Jeg ville ikke basert meg på å få tilbud fra den skolen, men helt umulig er det jo ikke. Jeg har hørt om mange som har fått plass selv om de lå langt nede på ventelisten. Oi da, skrev en ikke så liten feil. Her gikk det fort I svingene. Jeg mente 4,33 , Og ikke 3,33. Men det forandrer vel ikke saken? Det var Jo veldig leit, hvis teorien din er sann... Jeg bør ikke ha noe håp lenger som du selv sier. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg vil ikke ta fra deg håpet, men du bør være forberedt på at du kanskje må finne deg en annen skole eller annen linje. En skoleplass har du rett på uansett, om du kommer rett fra ungdomsskolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå