BRDP Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Hei Det er som tittelen sier jeg sitter og koser meg med bf3, men spiller ikke som regel veldig lenge så plutselig skrur maskinen seg av og re starter uten noen form for varsel eller antydning til problem, det kan være at jeg har postet dette problemet feil sted beklager hvis så, men er det mulig at gpu eller cpu blir for varm og skrur seg av pga sikkerhet for ikke skade komponent eller er det noen annen grunn for at dette skjer. Har kjørt prime95 på cpu i ca 15 min og den lå ca 69-71 C på kjerne spiller fint av Blue Ray filmer hvis det kan være til noen hjelp. Noen tanker eller tips folkens. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Last ned HWmonitor og se tempen. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Kabinett, og hva har du av kjøling? Vifter o.l? Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 Hey til Vertical så kjører jeg Cosair 300R kabinett, cpu kjøler Corsair H80 for viftene har jeg: 2 120 mm virfter i front(blåser ut fra cabinett) Top 1 120 mm(blåser inn) Bak ingen (pga plass) men psu blåser ned under kambinett med mellomrom til skrivebord. Skjermkort Asus Gtx 680 DC2 . Til BMW, hvilke temperaturer skal jeg lese litt mye info fra det programmet og når jeg skal jeg måle. Skal jeg måle under spilling hvis ja hvordan skal jeg få til det? Lenke til kommentar
xeye Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Sett h80 til å blåse ut, samme med top vifta. Og sett front vifter til å blåse inn i kabinett. Kan og være at cpu går varm, prøv å bytt kjølepasta. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 Hey xeye, jeg kan kjønne top vifta men hvorfor vil du ha meg til at frontene mine skal blåse inn i kabinett og cpu hvifte inn/ut da blir jo cpuen kjølt med varm luft i steden for kald er ikke det bare å dytte problemet til å bli enda værre? Jeg skal bytte kjøle pasta på den kanskje i morgen. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) H80 inn, topp ut og front inn. For å stresse skjermkortet kan du laste ned MSI Kombustor som du finner i installasjonspakken til MSI Afterburner. Når du har installert programmet kjører du "GPU burn in". Tempen vises i programmet så du behøver ikke noe annet. MSI Afterburner har forøvrig også en funksjon som lar deg se temp mm. inne i spill ol. Edit: Hvilken CPU har du og er denne overklokket? Er det varmeste kjerne eller CPU som blir 71C? Uansett, dette er høyt med en slik kjøler hvis du ikke har overklokket. Endret 4. juli 2012 av pølsehund 1 Lenke til kommentar
xeye Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Du får bedre luftflyt i kabinett med luftintak i front. Samtidig som gpu for litt kaldere luft også. Det er ikke uten grunn at di fleste har intak i front/under og utblås bak/top. Edit: Kan hjelpe om du lister op dine specs. Kan også være en dålig psu som kutter ved for mye last. Endret 5. juli 2012 av xeye Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Hey, jeg kjører Intel I5 2500K den står stock på 3.4 ghz og den varmeste kjernen under stress test kom på 73 grader C. Specs i maskin: Hovedkort: Asus p8p67 deluxe Cpu: Intel I5 2500k 3.4 ghz stock Ram: Corsair Vangence(vet dette er feil navn) 8 gb Vifter: 3x 120 MM Hardisk: Intel ssd 320 + vestern digital 1T Psu: Thermaltake Togthpower 850W Gpu: Asus gtx 680 DC2 stock Gpu temp stress 10 min stabilt 56 C Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Har dere mulighet til å si meg hvordan jeg kan bruke kombustor til å overvåke gpu temp in game? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Hvilken stresstest er det du kjører for å belaste CPU? 73C høres alt for varmt ut for å være stock 2500k med en H80 kjørende. Med mindre du har byttet ut viftene med 1x 500RPM-vifte. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Hey, stress test programmet jeg bruker er: Msi Kombustor og nei jeg kjører cpu kjøleren min stock fra fabrikk 2xX mm vifter, beklager jeg fant ut a 3.7 var max ghz stock men jeg glemte at jeg hadde overklokket den til 4.3 ghz Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Hey, stress test programmet jeg bruker er: Msi Kombustor og nei jeg kjører cpu kjøleren min stock fra fabrikk 2xX mm vifter, beklager jeg fant ut a 3.7 var max ghz stock men jeg glemte at jeg hadde overklokket den til 4.3 ghz Hva skjer med temperaturen på CPU om du laster ned og kjører Prime95? Bare velg "Torture Test" og "Blend." Det høres ut som at du har en feilmontering, selv på 4.3GHz skal du ikke komme så høyt som 73C med en H80. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Jeg skal prøve men det skal sies, at min går vifte ut inn hvis det har noe å si, og at jeg har et rom som er veldig varmt ofte pga direkte sol skinn ofte rett på rommet og noe dorlig mulighet for vind gjennomstrøm det tenke jeg kunne være en påvirkning til saken? på idel ligger den på 35-40 c nå bare for å nevne det å Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Har du lagt det opp slik? Isåfall har du bommet grasalt. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Hey etter og kjørt stress test en stund så fikk jeg dette resultatet hva betyr det? Endret 5. juli 2012 av BRDP Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Begge viftene mine vet jeg går helt riktig vei dobbelt kjekket det Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Det resultatet hinter om at kjøleren din er feilmontert. Lenke til kommentar
BRDP Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Okey så du foreslår at jeg må ta ut Cpu skjøleren min og skifte kjøle pasta for så å sette den på igjen? Håper dette vil fungere fordi det er litt stress å få løsnet den på baksiden av hovedkortet:) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Okey så du foreslår at jeg må ta ut Cpu skjøleren min og skifte kjøle pasta for så å sette den på igjen? Håper dette vil fungere fordi det er litt stress å få løsnet den på baksiden av hovedkortet:) Hæ? Du trenger da bare løsne på oversiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå