Sekai-ichi Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Say, hvilke er de Windows programmene? I de aller fleste tilfeller, når det ikke er snakk som spill, finnes det bedre alternativer som er native til Linux. Og jeg liker å stresse å finne en desktop som passer deg, så sier det igjen: Prøvd andre desktopper? http://www.renewablepcs.com/about-linux/kde-gnome-or-xfce/ Lenke til kommentar
peacee Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 ja prøvde gnome classic di andre windows programmene er steam, og photoshop Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Ta en kikk på gimp og spar deg for masse mas i fremtiden1 1 Med forbehold om at du ikke er i settet av de som faktisk behøver Photoshop. Noe som er helt rimelig å anta. Endret 8. juli 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Jeg er en av de. Å ikke måtte betale 6000 i året er utrolig fristende, men GIMP duger bare rett og slett ikke. Selv for enkle ting er UIen rett og slett for krunglete. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 jobben betaler for photoshop og bruker det veldig mye fungerer fint her Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Sekai-ichi: det er jo en tilvenningssak, er det ikke? Host gjerne opp konkrete eksempler på ting som faktisk er mer kronglete i gimp enn ps. xcorehc: kanskje denne versjonen fungerer ok, men det er ingen grunn til å tro at neste vil gjøre det. Endret 8. juli 2012 av Lycantrophe Lenke til kommentar
peacee Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 prøvde gimp når jeg installerte linux og for å si det rett ut kjønte jeg ikke en dritt haha bruker photoshop dagelig så er veldig vandt med den + alle hurtigtasten Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Gimp er ganske avansert, så at det krever trening er vel ikke så rart. Tipper du hadde samme opplevelse med photoshop. :> Lenke til kommentar
peacee Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 haha ja var det i starten men er en del år siden det da tror jeg holder meg til photoshop som jeg kan Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Du får kose deg. Du kan alltids håpe på at neste oppdatering går bra. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Nei, det er ikke bare en venningssak, selv om enkelte ting selvfølgelig er det. Mange ting krever mage flere trykk, og oppsettet gjør at du ofte får palletter og elementer oppe hverandre, slik at du må dra ting rundt for å velge det du er ute etter å velge. Jeg har ikke PS på denne PCen for å sjekke, men f.eks det å lage en maske i PS er så lett som å trykke på et ikon som alltid er synlig når man jobber med flere lag. I Gimp må man åpne en dialog boks, trykke ok, finne ut at man skulle endret på noe i dialogboksen, angre, åpne dialogboksen på nytt, velge logiske valg, trykke ok, så finne ut at du må velge å faktisk jobbe i masken 3 ulike steder, så finne ut at ikke alle verktøy tegner på masken, men bare de som GIMP utvikleren trodde folk bruker sammen med masker, tegne opp masken din, ikke ha like bra verktøy til å dele ut gjennomsiktigheten, så skru på falsk AA, bytte vekk fra å jobbe med masker, og /da/ var man ferdig med å maske inn blur rundt en lampe. 1 Lenke til kommentar
dahuff Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 Er helt riktig som du sier, men det er også viktig å bemerke at Wine generelt sett faktisk funker på spill som er mer enn et par år gamle. Siden det er bare noen spesifikke spill han trenger tror jeg enda med litt Googling at det skal gå fint for han. Edit: Assassins Creed 1 er platina rangert, som betyr det bare skal funke perfekt. Assassins Creed 2 er sølv, som betyr bugs. Finner ikke 3... For en nybegynner kompliserer bare Wine hele Linux-opplevelsen. Selv for avanserte brukere er Wine ett rotete herk, siden Wine må kjøre i ett 32 bit miljø. Er jo fint når Wine fungerer bra, men min erfaring er at det er bedre å gjøre brukeren til en Linux bruker, enn å gjøre Linux til ett Windows-operativsystem. 1 Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 10. juli 2012 Del Skrevet 10. juli 2012 (endret) Støtter Linux ecosystemet jeg, men vi har ikke Assassins Creed, og sånn er det bare =P Endret 10. juli 2012 av Sekai-ichi Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 29. juli 2012 Del Skrevet 29. juli 2012 Det er viktig å være klar over svakhetene til Linux, slik at man kan ta en kvalifisert avgjørelse. Jeg bytter mellom Ubuntu og Mint av og til, nå kjører jeg Ubuntu fordi jeg liker Unity. Men tror jeg ville anbefalt Mint, siden det er mest likt hva du er vant til fra Windows. Men jeg kjører fortsatt Windows 7 for spill, og programmer som er svake i Linux - som musikk-programmer og grafikk-programmer. Det finnes alternativer, men det er ikke til å unngå at Photoshop fortsatt er best, og det samme gjelder Ableton Live/FL Studio/Cubase etc. hvor ingen av disse finnes til Linux. Linux er bedre enn Windows på utrolig mange områder (pris, sikkerhet, frihet, valgmulighet, stabilitet, ytelse, installasjon/oppdatering, multitasking, lite malware, etc.), men som sagt - du må gjøre et kvalifisert valg basert på kunnskap. Dette er ikke en anti-Linux-video, men poengterer hvor Linux må bli bedre: 1 Lenke til kommentar
risotto77 Skrevet 31. juli 2012 Del Skrevet 31. juli 2012 Synes Orwandel over har en god tilnærming. Har selv en winboks for spill og det er langt bedre enn å hamre til windowsspill med wine. Men nå er jeg veldig forventningsfull til Steam på linux da. Håper virkelig Linux snart blir en dugelig plattform for spill og jeg kan legge inn Linux på spillboksen også. Jeg har Ubuntu på laptopen og den bruker jeg til alt annet enn nettopp spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå