Gå til innhold

Overbevis meg!

Anbefalte innlegg

Er greit det, så lenge du er vant med å endre ting nå. Hvilken desktop bruker du nå? Gnome 3? Playonlinux er en GUI applikasjon.

Programmer i Linux startes ved å skrive navet deres.

For hjelp, prøv "playonlinux -h" eller "playonlinux --help". For mer detaljert hjelp "man playonlinux". Dette er generelt, bruker bare PoL som eksempel. Man står for manual.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...^o) Hva skjer når du bare prøver å kjøre PoL? Altså enten igjennom program-menyen, eller ved å skrive playonlinux?

Edit: Hvorfor er det en dot der? .-h files? Virker veldig rart om et program ikke har en help seksjon =P

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

skriver jeg bare playonlinux åpnes PoL i GUI.

og hvis jeg prøver å installere den derfra får jeg samme beskjed :(

er vel .dot pga jeg kan skrive playonlinux home/path/setup.exe

altså ingen fil som slutter på .-h :S

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest gjennom tråden foruten spørsmålet fra OP - men vil kommentere på en rask ting:

Hvis du ønsker å prøve å gå mer over på linux, eller ihvertfall ah muligheten til å teste litt på det, men samtidig synes det er viktig å kunne kjøre spill og denslags så er beste løsningen sansynligvis å dual-boote operativsystemene. Da velger du enkelt nok hvilket OS du skal starte når du starter maskinen.

Linux har desverre fremdeles veldig dårlig støtte for spill (ikke nødvendigvis linux sin feil sånn sett) så windows er nok fremdeles eneste fullverdige OSet for spill. Med dualboot kan du bruke windows som ren spillplatform om du ønsker - og så gjøre alt annet i linux. Det er det beste fra begge verdener kort sagt, og det eneste du må betale for det er harddiskplass for 2 OSer - samt littegranne research på google for å finne en passende guide som forklarer prosessen. Det er ikke fryktelig vanskelig så lenge du har et minimum av kunnskap, og det finnes både gode guider og verktøy som hjelper deg på riktig vei.

-Stigma

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest gjennom tråden foruten spørsmålet fra OP - men vil kommentere på en rask ting:

Hvis du ønsker å prøve å gå mer over på linux, eller ihvertfall ah muligheten til å teste litt på det, men samtidig synes det er viktig å kunne kjøre spill og denslags så er beste løsningen sansynligvis å dual-boote operativsystemene. Da velger du enkelt nok hvilket OS du skal starte når du starter maskinen.

-Stigma

Precisely my point. Men enkelte får visst alt til via Wine (PlayOnLinux) :)

Lenke til kommentar

Wine er hit-or-miss. Hvis spilling er viktig for deg er du låst til microsoft. Kun i spesielle tilfeller er folk oppegående nok til å kunne bruke linux i spillsammenheng. Forhåpentligvis vil dette endre seg nå som Valve har omfavnet linux, men altså ikke i dag. Beklager.

Hvis du er datainteressert og har lyst til mer enn å spille er derimot linux genialt. Det åpner muligheter windowsbrukere ikke aner eksisterer.

Lenke til kommentar

Er helt riktig som du sier, men det er også viktig å bemerke at Wine generelt sett faktisk funker på spill som er mer enn et par år gamle. Siden det er bare noen spesifikke spill han trenger tror jeg enda med litt Googling at det skal gå fint for han.

Edit: Assassins Creed 1 er platina rangert, som betyr det bare skal funke perfekt. Assassins Creed 2 er sølv, som betyr bugs. Finner ikke 3...

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...