Sekai-ichi Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Er greit det, så lenge du er vant med å endre ting nå. Hvilken desktop bruker du nå? Gnome 3? Playonlinux er en GUI applikasjon. Programmer i Linux startes ved å skrive navet deres. For hjelp, prøv "playonlinux -h" eller "playonlinux --help". For mer detaljert hjelp "man playonlinux". Dette er generelt, bruker bare PoL som eksempel. Man står for manual. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 hehe får ikke opp noe annet en there is nothing installed to rund .-h files. samme med --help Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) ...^o) Hva skjer når du bare prøver å kjøre PoL? Altså enten igjennom program-menyen, eller ved å skrive playonlinux? Edit: Hvorfor er det en dot der? .-h files? Virker veldig rart om et program ikke har en help seksjon =P Endret 6. juli 2012 av Sekai-ichi Lenke til kommentar
peacee Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 skriver jeg bare playonlinux åpnes PoL i GUI. og hvis jeg prøver å installere den derfra får jeg samme beskjed er vel .dot pga jeg kan skrive playonlinux home/path/setup.exe altså ingen fil som slutter på .-h :S Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg har ikke lest gjennom tråden foruten spørsmålet fra OP - men vil kommentere på en rask ting: Hvis du ønsker å prøve å gå mer over på linux, eller ihvertfall ah muligheten til å teste litt på det, men samtidig synes det er viktig å kunne kjøre spill og denslags så er beste løsningen sansynligvis å dual-boote operativsystemene. Da velger du enkelt nok hvilket OS du skal starte når du starter maskinen. Linux har desverre fremdeles veldig dårlig støtte for spill (ikke nødvendigvis linux sin feil sånn sett) så windows er nok fremdeles eneste fullverdige OSet for spill. Med dualboot kan du bruke windows som ren spillplatform om du ønsker - og så gjøre alt annet i linux. Det er det beste fra begge verdener kort sagt, og det eneste du må betale for det er harddiskplass for 2 OSer - samt littegranne research på google for å finne en passende guide som forklarer prosessen. Det er ikke fryktelig vanskelig så lenge du har et minimum av kunnskap, og det finnes både gode guider og verktøy som hjelper deg på riktig vei. -Stigma 1 Lenke til kommentar
peacee Skrevet 6. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2012 hehe vet hvordan jeg dualbooter men hadde jeg fått til wine så hadde jo det blitt enklere med tanke på at jeg spille så få spill så sjeldent Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg har faktisk aldri hatt et tilfelle hvor Wine ikke bare fungerte... Sjekket du om filen ikke var korrupt? Eller prøvd med en annen .exe fil? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Jeg har ikke lest gjennom tråden foruten spørsmålet fra OP - men vil kommentere på en rask ting: Hvis du ønsker å prøve å gå mer over på linux, eller ihvertfall ah muligheten til å teste litt på det, men samtidig synes det er viktig å kunne kjøre spill og denslags så er beste løsningen sansynligvis å dual-boote operativsystemene. Da velger du enkelt nok hvilket OS du skal starte når du starter maskinen. -Stigma Precisely my point. Men enkelte får visst alt til via Wine (PlayOnLinux) Lenke til kommentar
peacee Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 har ikke sjekka det kan altids prøve det da Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Er vell bare å høyreklikke på .exe fila, velge properties og sette at alle exe filer skal kjøres med Wine Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Er vell bare å høyreklikke på .exe fila, velge properties og sette at alle exe filer skal kjøres med Wine Dog er ikke alle som har høyreklikk, eller den funksjonaliteten. TS sa aldri hvilken desktop og filnavigator han gikk med. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Regner med nautilus siden han kjører Ubuntu. Lenke til kommentar
peacee Skrevet 7. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2012 ja kjører ubuntu rett fra websiden å har prøvd å høyre klikke og kjøre exe med wine men får samme melding.. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Hvilken Wine-versjon kjører du? Her er siste versjon http://www.noobslab.com/2012/07/install-wine-158-in-ubuntulinux-mint.html Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Med PoL får du mange forskjellige Wine versjoner - etter hva som funker best med hva du prøver å oppnå. Lenke til kommentar
Del Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Wine er hit-or-miss. Hvis spilling er viktig for deg er du låst til microsoft. Kun i spesielle tilfeller er folk oppegående nok til å kunne bruke linux i spillsammenheng. Forhåpentligvis vil dette endre seg nå som Valve har omfavnet linux, men altså ikke i dag. Beklager. Hvis du er datainteressert og har lyst til mer enn å spille er derimot linux genialt. Det åpner muligheter windowsbrukere ikke aner eksisterer. Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 (endret) Er helt riktig som du sier, men det er også viktig å bemerke at Wine generelt sett faktisk funker på spill som er mer enn et par år gamle. Siden det er bare noen spesifikke spill han trenger tror jeg enda med litt Googling at det skal gå fint for han. Edit: Assassins Creed 1 er platina rangert, som betyr det bare skal funke perfekt. Assassins Creed 2 er sølv, som betyr bugs. Finner ikke 3... Endret 8. juli 2012 av Sekai-ichi Lenke til kommentar
peacee Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 da fungerte det vet ikke helt hva som var galt men lastet ned spillet på nytt og reinstallerte wine også gikk det fint å installere det med PoL. sikkert filen som har blitt ødelagt under backupen Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Ja, gjettet at det kunne vært en korrupt fil. Den skal jo ærlig talt ikke si at den eneste filtypen den tar er feil filtype =P Lenke til kommentar
peacee Skrevet 8. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2012 haha nei ikkesant meen nå som den fungere + ett parr andre windows programmer funker er jeg stor fornøy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå