Sk!ppy Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Hei! Ser på timelistene jeg har fått for forrige mnd at avdelingsmøtet ikke er betalt. I e-posten vi fikk hvor vi fikk beskjed om å komme stod det at det var viktig at alle kom, det tolker jeg som at det er relativt obligatorisk og at det skal være betalt. Har jeg rett? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Du har rett hvis ikke annet fremgår av din stillingsbeskrivelse eller lokal tariffavtale. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Avdelingsmøter innebærer at du må disponere din tid i samsvar med arbeidsgivers ønsker. Det skal være betalt. 1 Lenke til kommentar
darket Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 jobber du heltid eller deltid der du skriver timer? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Det er en sommerjobb (Hvor jeg skriver timer). Endret 4. juli 2012 av Sk!ppy Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Skrev du timer for tiden du var på avdelingsmøtet? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Ja. Forsatt null betaling. Noen som vet hvilken paragraf det står noe om dette i? Skal se hva som står i arbeidskontrakten min og. Endret 4. juli 2012 av Sk!ppy Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Dersom eit slik møte ikkje skal være å ansjå som arbeidstid så må det eventuellt gå klart fram at at møtet er frivillig og ubetalt, og sjølv då er det nok i gråsona då du uansett står til arbeidsgivers disposisjon når du er på møtet. Og for ordens skyld: § 10-1. Definisjoner (1) Med arbeidstid menes den tid arbeidstaker står til disposisjon for arbeidsgiver. (2) Med arbeidsfri menes den tid arbeidstaker ikke står til disposisjon for arbeidsgiver Det einaste unntaket er er dersom du innehar ei ledande stilling etter § 10-12 i arbeidsmiljølova, men sidan dette er ein sommarjobb så er det nok heller tvilsomt at du har fått ei lederstilling som sommerjobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå