Dogshift Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Hei! Jeg kjøpte et Nikon D5000 speilreflekskamera for 2 år siden og har bare det originale objektivet, Nikon DX 18-55 mm (VR) Driver og tar en del motorsportbilder da jeg har guttunger som kjører motocross. Problemet da er at jeg må stå helt innpå banen for og få tatt fine bilder. Lurte på om noen har tips til åssen objektiv jeg bør kjøpe til det kameraet så jeg får zoomet ut litt lenger, er jo ett hav med objektiver fra 1000,- og opp til 3-4000,- Jeg er ikke spesielt god på dette og alle funksjoner så trenger noen tips, bør vel også med bildestabilisator da det sitter i kameraet jeg har nå? (VR) Takker for tips. Ronny Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Vil anbefale å prøve å spore opp Nikons 70-300mm F4,5 - 5,6 VR på bruktmarkedet. Den gir deg betydelig mer tele enn i dag samtidig som den fås for maks 3000 kr på bruktmarkedene, eller 4000 ny i butikk. Absolut skarp nok for hvermannsen, men mister bittelitt over 200mm tele, uten at det behøver å være krise for folk flest. VR er forøvrig noe som sitter i objektivet, ikke i kamerahuset ditt. Huset ditt kan du helt fint bruke med objektiver både med og uten VR. Lenke til kommentar
Dogshift Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 Skrev feil jeg, "VR" har jeg jo selvsagt på objektivet og ikke i kameraet. Så en annen på forumet som skulle prøve denne "Tamron 70-300 F4-5.6 DI VC USD" Ser ut som den får positive tilbakemeldinger og er gunstig i pris. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Ikke prøvd den selv, i motsetning til nevnte Nikon 70-300, men Tamronen er nok ikke så dum den heller. VC er Tamronsk for VR, altså bildestabilisering slik at du også får med det. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 9. juli 2012 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Hei! Jeg kjøpte et Nikon D5000 speilreflekskamera for 2 år siden og har bare det originale objektivet, Nikon DX 18-55 mm (VR) Driver og tar en del motorsportbilder da jeg har guttunger som kjører motocross. Problemet da er at jeg må stå helt innpå banen for og få tatt fine bilder. Lurte på om noen har tips til åssen objektiv jeg bør kjøpe til det kameraet så jeg får zoomet ut litt lenger, er jo ett hav med objektiver fra 1000,- og opp til 3-4000,- Jeg er ikke spesielt god på dette og alle funksjoner så trenger noen tips, bør vel også med bildestabilisator da det sitter i kameraet jeg har nå? (VR) Takker for tips. Ronny Hva med nye 18-300mm til Nikkor?..ok koster det dobbelte av det du vil legge i det da..men da har du ett veldig bra allround objektiv..alt fra vidvinkel(18mm) til full zoom(300mm).. http://shopping.kelk...00mm-nikon.html Har selv 18-200mm og det objektivet jeg bruker mest. Endret 9. juli 2012 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå