Gå til innhold

[Løst] Ok laptop for gaming - Edit: Skal jeg gå for denne Alienware-en?

Anbefalte innlegg

Aner ikke hva enduro er, kan en av dere forklare?

Programvare som bytter mellom integrert Intel-skjermkort (bruker særdeles lite strøm) og dedikert AMD-skjermkort som bruker 5-10W når det "slapper av." Det har vært problemer med at programmet ikke bytter over til AMD-kortet når man trenger det, og da er det greit å kunne låse maskinen på full-ytelse.

Nvidia har noe lignende kalt Optimus, som er rapportert til å ha mindre problemer.

Men om jeg kjøper denne http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w7m01&model_id=alienware-m17x-r4&c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1 med 7970m fungerer det bedre? 680m er så førbanna dyr

Endret av Norwegianzin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men om meg kjøper denne http://configure.eur...s=dhs&cs=nodhs1 med 7970m fungerer det bedre? 680m er så førbanna dyr

Jeg har ikke fulgt med så voldsomt på slepbare, men regner med thomit har rett når h*n sier at Enduro kan skrus av og man dermed får låst maskinen på høy-ytelseskortet.

Så, ja.

Hva med prosessorene da? Ser de som følger med er forskjellige, ekstrem stor forskjell på dem?

Lenke til kommentar

Hva med prosessorene da? Ser de som følger med er forskjellige, ekstrem stor forskjell på dem?

0.3GHz (eller 9%) forskjell i klokkefrekvens er den eneste forskjellen på 3610QM og 3720QM.

Frister å gå for Alienware med 7970... Mulig å få rabatt på disse pcene også? Eller er det bare studentrabatt? Om du har peiling.

Lenke til kommentar

Men om meg kjøper denne http://configure.eur...s=dhs&cs=nodhs1 med 7970m fungerer det bedre? 680m er så førbanna dyr

Jeg har ikke fulgt med så voldsomt på slepbare, men regner med thomit har rett når h*n sier at Enduro kan skrus av og man dermed får låst maskinen på høy-ytelseskortet.

Så, ja.

På AW M17X-R4 kan Enduro slås av ved å bruke Fn+F7 og foreta en reboot. Da blir man ikke bare kvitt problemene Enduro har med å kjenne igjen de forskjellige spillene, men man blir også kvitt den nedsettelsen av ytelsen på det dedikerte skjermkortet som kan skje bare ved at Enduro er aktivert!

Jfr. testen Notebookcheck.net gjorde av AW M17X-R4.

Ulempen blir selvsagt at man kjører HD 7970M på full klokk hele tiden, og går glipp av strømsparingen.

Ettersom AW M17X-R4 er den eneste laptopen jeg kjenner til der Enduro kan slås av, er denne den eneste maskinen jeg overhodet vil anbefale å kjøpe hvis man vil ha HD 7970M. Kjøper man en av Clevo-maskinene (Multicom), bør man gå for et Nvidia-kort.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

0.3GHz (eller 9%) forskjell i klokkefrekvens er den eneste forskjellen på 3610QM og 3720QM.

Frister å gå for Alienware med 7970... Mulig å få rabatt på disse pcene også? Eller er det bare studentrabatt? Om du har peiling.

Du kan få 15% studentrabatt hvis du er medlem på studentkortet.no ;)

Lenke til kommentar

Du kan få 15% studentrabatt hvis du er medlem på studentkortet.no ;)

Blir student i England til høsten, funker det? :p Koster det flesk å være medlem?

Endret av Norwegianzin
Lenke til kommentar

Skal jeg gå for denne eller denne?

-15% på den andre blir 17.569,5,-. Men på AW-en kan jeg velge mellom

44 cm(17.3") Wide FHD (1920 x 1080) WLED LCD

og

44 cm(17,3") WideHD+ (1600 x 900) WLED LCD-skjerm

Hvor stor forskjell utgjør disse to oppløsningene?

Kan evt. også velge hakket billigere prosessor på AW sin og få den for 15,7k med rabatten! What to do?

Endret av Norwegianzin
Lenke til kommentar

Linkel til dell sin nettside funker ikke for øyeblikket, men med tanke på at du får 15% rabatt ved å velge alienware ville jeg nok personlig valgt det. På en 17" skjerm ville jeg uten tvil valgt 1920 x 1080 :)

Lenke til kommentar

Linkel til dell sin nettside funker ikke for øyeblikket, men med tanke på at du får 15% rabatt ved å velge alienware ville jeg nok personlig valgt det. På en 17" skjerm ville jeg uten tvil valgt 1920 x 1080 :)

Ja, tenkte det samme. Blir ganske mye billigere, spesielt om jeg velger den billigste prosessoren. Men hva mener folk om det? :p

http://configure.eur...s=dhs&cs=nodhs1

Her er uten ting valgt, gikk tydeligvis ikke an å linke når alt var valgt ut.

Endret av Norwegianzin
Lenke til kommentar

Dette oppsettet ville jeg valgt:

Windows® 7 Home Premium, 64-biters, Norsk

Intel® Core™ i7-3610QM (6MB Cache, up to 3.3GHz w/ Turbo Boost 2.0)

2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 7970M

6144 MB (1 x 2 048 + 1 x 4 096) 1600 MHz tokanals DDR3

500 GB SATA-harddisk (7200 o/min)

Alienware M17x Stealth Black

DVD+/- RW-stasjon (leser og skriver til DVD og CD)

Intel® Centrino® Wireless-N 2230 with Bluetooth 4.0

Primary 9 cell Li-Ion Default Base Battery

McAfee® SecurityCenter 30 Day trial version

1 års maskinvare hjemmeservice neste dag

Ingen beskyttelse mot skader ved uhell

Pris 12835kr med studentrabatt :D

Bruk pengene du får tilåvers på å oppgradere til ssd og mer ram.

Lenke til kommentar

Dette oppsettet ville jeg valgt:

Windows® 7 Home Premium, 64-biters, Norsk

Intel® Core™ i7-3610QM (6MB Cache, up to 3.3GHz w/ Turbo Boost 2.0)

2 GB GDDR5 AMD® Radeon™ HD 7970M

6144 MB (1 x 2 048 + 1 x 4 096) 1600 MHz tokanals DDR3

500 GB SATA-harddisk (7200 o/min)

Alienware M17x Stealth Black

DVD+/- RW-stasjon (leser og skriver til DVD og CD)

Intel® Centrino® Wireless-N 2230 with Bluetooth 4.0

Primary 9 cell Li-Ion Default Base Battery

McAfee® SecurityCenter 30 Day trial version

1 års maskinvare hjemmeservice neste dag

Ingen beskyttelse mot skader ved uhell

Pris 12835kr med studentrabatt :D

Bruk pengene du får tilåvers på å oppgradere til ssd og mer ram.

Ble jo en god del billigere der, ja. Hmmmmmm. Bare lurer på hvor mye jeg "taper" i spill på å ikke ha bedre prosessor og 680m :p Eller taper jeg egentlig noe særlig? For jeg har no clue.

Lenke til kommentar

Du vil nok ikke merke noe forskjell i spill ved å velge den billigste prosessoren, og oppgradere er ikke verdt det. 680m HD 7970M yter omtrent likt, men nvidia sin optimus teknologi er mye bedre enn adm sin Enduro teknologi. Nvidia er kjent for å ha litt bedre drivere til kortene sine enn adm. Hvis du velger hd 7970m anbefaler jeg at du skrur av enduro, minuset med det er at da kjører hd 7970m hele tiden og da får du dårligere batteri :/

Lenke til kommentar

Du vil nok ikke merke noe forskjell i spill ved å velge den billigste prosessoren, og oppgradere er ikke verdt det. 680m HD 7970M yter omtrent likt, men nvidia sin optimus teknologi er mye bedre enn adm sin Enduro teknologi. Nvidia er kjent for å ha litt bedre drivere til kortene sine enn adm. Hvis du velger hd 7970m anbefaler jeg at du skrur av enduro, minuset med det er at da kjører hd 7970m hele tiden og da får du dårligere batteri :/

Nje, laderen står nok som oftest i anyways, så det skal gå greit. Kanskje jeg skal gå for den da :) Sparer en del cash på det, det skal jo sies. Selv om 680m frister også. Faen heller, skal ikke være lett å bestemme seg :p

Lenke til kommentar

Nå så jeg at dell kjører tilbud på en alienware m17x, da kan du faktisk få pc'en likt speca som jeg skrev ovenfor bare med 680m i stedet for hd 7970m til 13515kr med studentrabattt + den rabatten dell har :) Så vidt jeg kan se er det en veldig god deal.

Lenke til kommentar

Nå så jeg at dell kjører tilbud på en alienware m17x, da kan du faktisk få pc'en likt speca som jeg skrev ovenfor bare med 680m i stedet for hd 7970m til 13515kr med studentrabattt + den rabatten dell har :) Så vidt jeg kan se er det en veldig god deal.

HÅHÅ, så det selv nå! I steike, tror jeg slår til. Blir meeeeget sannsynlig kjøp i morgen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...