Gå til innhold

Vente eller kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lenge vurdert forskjellige pcer og klarer absolutt ikke bestemme meg om jeg skal vente eller kjøpe en nå. Jeg har sett på forskjellige nettsider og under Computex viste Acer fram Acer S7 som fungerer som ultrabook og tablet. Denne er jeg svært interessert i og lanseringstiden er rundt oktober, november tiden, MEN er det verdt det og vil det være funksjonelt? Akkurat nå er jeg svært fristet til å kjøpe meg Alienware M14x, for den kan jeg både game med og den veier ikke for mye.

Jeg blir sikkert spurt om hva jeg trenger den til. Personlig liker jeg å game og liker at pcen er kraftig til gaming (Krever ikke kraftigere enn GT 650), men som oftest har jeg ikke tid, så i gjennomsnitt får jeg kanskje spilt 4-5 timer uka. På den andre siden vil jeg at pcen ikke skal være altfor tung å bære rundt, i og med at jeg går på VGS. Ut fra disse kravene har jeg kommet fram til 2 pcer: MSI GE60 og Alienware M14x

Så det jeg trenger er deres meninger og forslag. Bør jeg kjøpe pc nå? I så fall hvilke foreslår dere utenom de to jeg har funnet selv?

Hvis jeg bør vente, hvorfor bør jeg det?

Takk på forhånd :)

Endret av Sari95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke gått med en Alienware.

IMO er det noen overprisa maskiner som Dell utnytter pga. selve merket, Alienware...

Selvom det er en 14'' tommers Alienware, så kan jeg garantere deg at den veier en god del mer enn vanlige 14'' : -)

Lenke til kommentar

Greia med Alienware er at man får en kvalitetsfølelse ingen andre pcer gir. Dette vet jeg fordi jeg har prøvd ut flere pcer :) I tillegg, nå høres jeg kanskje veldig barnslig ut, så er LED lysene ganske kule siden man kan utnytte den på forskjellige måter gjennom plugins og spill som BF3. Når det gjelder vekta, så veier den en del mer enn andre 14", men igjen for meg er det et tegn på kvalitet.

Lenke til kommentar

Nå som windows 8 kommer, vil jeg anta mot høsten vil det skje en del endringer multitouch skjerm blir nok mere vanlig også SSD vil jeg anta så med mindre man må ha laptop med en gang ville jeg ventet litt.

Er klar over både Alienware og Apple er det mange som ser opp til, og har som sin drømmemaskin.

Men det finnes jo multicom laptop og Asus maskiner som kan være mere fornuftig kjøp som er god kvalitet.

Multicom Kunshan P150E 15.6"Full HD Matt, 3rd Generation Intel Core i7 Quad Core

Man må jo også tenke på at laptop ikke er enkelt å oppgradere så lite invistering er det, men må man ha laptop som kan spilles på og er enkel å få med seg så er det ikke noen vei utenom.

Jeg ville helst anbefalt en stasjonær til spill og videoredigering samt andre krevende oppgaver og en billig laptop til mere enklere ting.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Apple suger.. xD bare uttrykker meninga mi om dem. Men du har et poeng der, spesielt med multitouch-skjermer. Det er hovedgrunnen jeg fortsatt ikke har kjøpt pc. Hovedproblemene med Kunshan, stygg design, og Asus veier altfor mye.

Den tanken har streifet meg, men jeg har ikke plass til en stasjonær og personlig liker jeg ikke å sitte i en bestemt posisjon. Bærbar kan man ta med overalt og bruke slik man ønsker, men det er ganske umulig med stasjonær :l

Jeg prøvde Alienware M14x hos en venn og likte veldig mye med den. Først og fremst design, kraft og noe annet som har vært til stor irritasjonsmoment for meg med andre pcer: venstre håndledd blir ikke glovarm når man har gamet et par timer.

Lenke til kommentar

Alienware er ikke så gæli det, jeg har sammenlignet M17x mot Multicom P170E i det som er en ideell konfigurasjon for meg, og M17x kom på 500kr dyrere, men det er helt greit for meg å betale 500kr for et bedre "kabinett" og mindre støy. (Må få med at bytting av hDD på alienware maskinene burde gjøres selv istedet for at Dell gjør det, hvis man skal bytte HDD til en annen HDD eller SSD koster det like mye som å kjøpe en ekstra HDD etter du har kjøpt PCen, samme hvis man skal ha over 8GB minne).

Når det gjelder M14x, kan noen i det hele tatt finne en annen 14" med 1600x900 skjerm som har GT 650M?

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar

Nanek: Specs vil være noe liknende: post-276057-0-03254500-1341483184_thumb.png

Osk: Det er nettopp derfor jeg har vurdert Dell og Alienware ;) ellers er det way overpriced :p

Ole: Som jeg sa i en annen post du hadde svart på: Det er sikkert ikke så vanskelig å bytte ut hardware på 17", men er det ikke mye mer komplisert på M14x? Maskinene er ganske lukka også, så bytting har ikke blitt gjort særlig enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...