Gå til innhold

Forslag til nye hodetelefoner?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenker å kjøpe nye hodetelefoner, og lurer derfor på om noen har gode forslag. Jeg følger malen som er lagd, så tar vi det derfra.

 

Budsjett: Ser for meg en makssum på 4000. Men kan selvfølgelig strekke meg litt om nødvendig.

 

Størelse: Må være klokker som dekker ørene, men vil helst ikke ha alt for store.

 

Type: Noe av det viktigste er at de ikke lekker lyd ut. For jeg sitter endel på buss og offentlige steder, og da vil jeg ikke plage alle andre med min musikk.

 

Bruksområde: Musikk. Og jeg hører på de aller fleste sjangerene, så de må være allsidige. Jeg ønsker også at det skal være god bass i de. De skal brukes mest via mobil (samsung s2).

 

Jeg har hatt Monster Beats Studio før. Disse synes jeg det var god lyd i, men denne hadde noen problemer. Den ga fra seg utrolig mye lyd, så alle rundt meg kunne høre det samme som meg. Og jeg synes det var irriterende og måtte benytte seg av batterier. Og utover det så synes jeg ikke de ser bra ut, men det er jo selvfølgelig smak og behag :)

 

Har du noen gode forslag så kom gjerne med gode begrunnelser. På forhånd takk for hjelpen :)

Endret av Lolbert11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har selv T70P - ville ikke anbefalt det til noen som ønsker følgende:

 

Bruksområde: Musikk. Og jeg hører på de aller fleste sjangerene, så de må være allsidige. Jeg ønsker også at det skal være god bass i de. De skal brukes mest via mobil (samsung s2).

 

Til det er det gamle settet ultrasone mye bedre, i tillegg til at de lekker enda mindre lyd. Veldig gode på bass. Min modell (HFI 650) kostet 1500,- for rundt 5-6 år siden, og de har sikkert noe som er endre bedre i dag om du går opp i pris, som du kan i følge budsjettet ditt. Eneste jeg ville trukket ned er at de er litt tunge å drive, så man får ikke et veldig høyt volum på de med en mobiltelefon (testet bl.a. med Samsung Galaxy Nexus og HTC Legend). Det positive er at man ikke trenger et veldig høyt volum da de demper såpass godt.

 

Det er ihvertfall mine to cent.

Lenke til kommentar

Her må en holde tungen horisontalt i munnhulen og definere bedre hva en legger i "god bass".

 

"God bass" blant allmuen er gjerne stor mengde bass (les: "boomy"), mens god bass blant (over gjennomsnittlig) lydinteresserte personer gjerne er veldefinertert/detaljert (og typisk ikke-"boomy"). Noen vil således mene at beyerdynamic T70 p har "god bass", mens andre ikke.

 

Et eksempel på en hodetelefon det er noenlunde konsensus om innehar begge deler (relativt stor mengde og god kvalitet på bass) er Audez'e LCD-2.

Lenke til kommentar

Når folk skriver "god bass" tar jeg det (dessverre) forgitt at de ønsker klokker som gir mye bass og risting, og ikke vektlegger definert og høyoppløst bassgjengivning. Jeg har sansen for bassgjengivelsen i T70P-ene mine, men folk som er vant til f.eks Beats (som trådstarter har som referanse) vil kunne mene de er helt «uten bass».

 

LCD-2 går over budsjettet til trådstarter, som er på maks 4000,-

 

Trådstarter: Har du kjøpt deg hodetelefoner enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...