Veltins Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Hei! Jeg søkte tilrettelagt elektrofag til sommeren nå, også angrer jeg på beslutningen min.. Ville heller hatt studiespesialisering, men ble overtalt av rådgiveren på skolen... Lurer på hvordan er det man søker om bytte? Pleier det å gå ann å bytte, eller må jeg vente et år? Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Kontakt fylkeskommunen så fort som mulig, og forhør deg om det finnes noen muligheter. Om du har et greit snitt tror jeg det skal kunne ordne seg. Lykke til! Lenke til kommentar
Veltins Skrevet 3. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2012 Har 4,33 i snitt, vet ikke hvor bra det er? Lenke til kommentar
operg Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 De fleste fylker har så vidt jeg vet et restetorg, mulig du kan finne noe der. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) 4,33 er mer enn gjennomsnittet av landets 10. klassinger har. Da jeg gikk på videregående, var det en bekjent av meg som begynte på bygg- og anleggsfag, men han syntes at de andre elevene på linja var så teite, så han byttet problemfritt til studiespesialisering etter en uke. Det kommer vel an på hvor du går på skole, om det er en opulær linje der, om de har noen ledige plasser, osv. Det lureste du kan gjøre er å ringe fylkeskommunen eller Samordna opptak. Hvis du må begynne på elektrofag, kontakter du rådgiveren på skolen din etter skolestart. Endret 6. juli 2012 av Zarac Lenke til kommentar
emwa Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Hei du Det som er så fint med studiespesialisering, er at det tilbys på nesten alle skoler. Det er gode muligheter for at du får bytte linje til skolestart Dersom det ikke ordner seg, har du også rett til å gjøre et omvalg. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå