Sexylubb1 Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Hvor mye bør det koste å få byttet bremseskiver bak og kalyppere (*2?) fremme på en ca 8 år gammel japsebil? Føler jeg blir grundig robbet der jeg har bilen nå. Lenke til kommentar
Fievel Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Hvor mye bør det koste å få byttet bremseskiver bak og kalyppere (*2?) fremme på en ca 8 år gammel japsebil? Føler jeg blir grundig robbet der jeg har bilen nå. Trenger ikke kyndige personer for å få bytta det. Jeg ville bytta det selv, bare pass på å få riktige deler. Ang. pris så har jeg ikke peiling. Føler at jeg blir robba overalt hvor jeg kjøper ting, derfor får jeg en bedre følelse hvis jeg gjør det selv. Endret 3. juli 2012 av IntenseLizard Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 3. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2012 Ja det er sikkert kjempelett å bytte selv om en har verktøy og basiskunnskaper innen mekanikk. Greia er mer den at jeg allerede hadde avtalt årlig service + fikse de bremseskrivene hos et verksted, og nå kom de plutselig drassende med disse kalypperene og, og de vil plutselig nesten ha dobbel pris. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Bremsekalippere til en Toyota Corolla fra midten av 90-tallet koster cirka 2000 kroner/stk. hos Mekonomen. Det er nok et godt utgangspunkt for de fleste japsebiler fra midten av 90-tallet. Jobben er ikke så fryktelig mye større, men det er altså delene som koster. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 Ja jeg sjekket prisene. Det var ikke så ille allikevel virker det som. De gikk og med på å kutte prisen en del og prøve la være bytte opphenget så jeg kan vel ikke klage så mye. Fortsatt sure penger. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Kan regne med at du har fått en pris på ca 9 tusen pluss minus for den jobben. Bremser er dyrt, koster jo som regel mellom 700-1000 kr pr bremseskive så da flyr tusenlappene fort når du skal ha 2 nye calipere i tillegg så må du jo også ha nye bremseklosser. Bremsene må luftes etterpå og det går med bremsevæske. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Prisen var vel noe i overkant av 9k. Men den kom på toppen av en regning på 14k (hvor de opprinnelig hadde gitt et tilbud muntlig uten å informere meg om at moms ikke var inkludert i prisoverslaget). Fortsatt rimelig irritert over å i løpet av 2 år ha brukt mer på å fikse en 8 år gammel toyota enn jeg brukte på en godt over 15 år gammel audi i løpet av den bilens siste 6 år i min eie... Det er vel derfor de har senka prisen noe og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå