Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Feste dusjdører med tec 7?

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg skal montere dusjdører på badet, slike man kan vende innover for å få mer plass når den ikke er i bruk, er det mulig å feste disse med kun tec 7 sånn man slipper å båre i fliser?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har god erfaring med Tec 7, men ikke til det bruket. Jeg ville ikke forsøkt hverken med dette produktet, eller med lim. Jeg ville boret og festet dørene, slik som det er beskrevet i monteringsanvisningen.

okey, takk skal du ha, var bare at brormin snakket om at det skulle sikkert gå fint med Tec 7.

Lenke til kommentar

Det kan godt hende at det går bra - hvis flaten det limes til er 101% tørr og fettfri. Utrolig hvor bra limtyper som finnes nå for tida, men også utrolig hva som detter ned hvis man ikke renser flatene der det skal sitte med lynol eller andre skumle saker.

Fordelen med å lime dusjdører er at man slipper å bore hull i membranen, men hvis man følger monteringsanvisning som sier at hullet skal fylles med silikon før man setter i en plugg og fyller den igjen med silikon før man setter i skruen, og la det tørke et døgn før det utsettes for fuktighet, bør det bli tett nok.

Lenke til kommentar

Det kan godt hende at det går bra - hvis flaten det limes til er 101% tørr og fettfri. Utrolig hvor bra limtyper som finnes nå for tida, men også utrolig hva som detter ned hvis man ikke renser flatene der det skal sitte med lynol eller andre skumle saker.

Fordelen med å lime dusjdører er at man slipper å bore hull i membranen, men hvis man følger monteringsanvisning som sier at hullet skal fylles med silikon før man setter i en plugg og fyller den igjen med silikon før man setter i skruen, og la det tørke et døgn før det utsettes for fuktighet, bør det bli tett nok.

Fikk dusjen ista, her skrur vi ;-=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...