Lifeform Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Hei, Er satt til å fikse en laptop med Windows 7 her m/ feilmeldingen: "An operating system wasn´t found. Try disconnecting any drives optaining an operating system. Press Ctrl+Alt+Del to restart" kommer opp ved booting. Prøvde da å reparere MBR via Windows 7 CDen. Finner både C:, D: og E: med riktige volumnavn, men da ingen filer i det hele tatt. Liten mistanke om at dette skyldes virus. Noe tips / anelse om hva slags virus dette kan være ? Fix for det? Endret 3. juli 2012 av Lifeform Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Med mindre Win 7 disk verktøyene er helt elendige så er det veldig lite sannsynlig at virus kan gjøre noe sånt. Hva ledet opp til dette? Skal du installere ny Windows, eller redde filer? Om du bare vil ha en ny Windows, så anbefaler jeg PartedMagic for å fiske mulig disk-trøbbel. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 3. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2012 Er bare en maskin jeg har blitt bedt om å fikse her... Tok den over i dockingstasjonen på Mac´en min her, og ser at ene volumet har ca. 80 GB med filer, men finner ikke en eneste fil innpå der. Prøver nå å bruke recovery verktøy for å hente ut de viktige filene hans, og så reinstallere Win7 på nytt. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 3. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2012 Her er screenshot av diskene: https://img.skitch.com/20120703-nhkxuqf2dui9qpe3xt7cx9kh5d.jpg (via dockingstation) Kan se ut som absolutt alle filene hans er borte, men kjører et forsøk på undelete nå.. Evt. andre tips for å finne igjen evt. skjulte filer ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå