Gå til innhold

BK: sky fire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for de positive tilbakemeldingene, men er det noen her inne som har erfaring med 17-40mm L?

Dette bilde er tatt med 450d og 18-55m IS, og jeg må ærlig innrømme at jeg skulle ha oppgradert utstyret mitt for lenge siden, men pgr av mye studier den siste tiden, så har ikke økonomien vært helt på topp.

Men på en annen side, så vet jeg at 18-55mm IS er veldig skarpt, til tross for å være en kittlinse og ha elendig byggekvalitet. Men hvor stor forskjell tror dere det ville vært hvis jeg hadde feks tatt dette bilde med 17-40mm L ? Ville man i det hele tatt se forskjell tror dere, så lenge man skyter i raw?

Jeg føler fortsat at jeg mangler det litt ekstra når det kommer til skarphet og detalj nivå, men da hadde jeg vell kanskje trengt bedre kamerahus også ?

Lenke til kommentar

Hvis du har dårlig råd, så kan du og vurdere EF 50mm f/8, som koster under 1000-lappen.

Gir gode og skarpe bilder, men byggekvaliteten er ikke den beste.

Men behandler du det bra, så vil det vare lenge.

50mm er litt snaut til landskap. Står mellom 17-40mm L eller 16-35 L, men siden 17-40 L er en del rimeligere, så tror jeg det blir det objektivet, så raskt jeg har råd ;)

Lenke til kommentar

Men er 16-35mm egentlig noe særlig bedre? Ble litt nysgjerrig nå bare. For 16-35mm L scorer faktisk ikke så veldig bra på tester vedrørende oppløsning, hvertfall ikke testen til lenstip.com.

Vet ikke, men hørt at 17-40mm L og 16-35 gjør det relativt likt på tester. Har uansett sett mange utrolig flotte landskapsbilder tatt med begge objektivene, av proffe landskapsfotografer som vet hva de driver med. Men da er det jo også snakk om hvor god man er på etterbehandling osv. selvsagt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...