Gå til innhold

[Løst] Kan jeg bruke W7 om igjen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en laptop som jeg kjøpe via Komplett for et par måneder siden.

Jeg tror ikke det er en OEM-versjon av Windows 7, så kan jeg bruke samme produktnøkkel på en annen PC?

Jeg har tenkt å bygge meg en stasjonær PC snart og lurer på om jeg kan bruke samme produktnøkkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oja ok : -(

Men tror dere prisene på W7 vil falle ettersom W8 kommer ganske snart ut?

Jeg bruker PCen min til å spille, er det noe forskjell på W7 og W8 når det gjelder spilling?

Forskjell mellom w7 og w8 i forhold til spilling (på ytelse, kompatabilitet og denslags) vil nesten helt sikkert være nær null. Windows 8 er et "påbygg" til windows 7, som igjen egentlig i stor grad er et påbygg til Vista. I praksis vil de nok alle fungere veldig likt forhold til å kjøre spill. Jeg kan ikke se for meg at det vil være noen spill som krever window8 over windows7.

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har hørt ( av en venn ) at Windows 8 kommer til å kjøre DX 11.1 eller noe lignende, stemmer dette?

Men skal ikke Windows 8 være mindre resurskrevende enn det Windows 7 er?

dx11 er allerede i windows7. det vil neppe lages noe som BARE kan kjøres på dx 11.1 da forskjellene der uansett ikke er enorme. Jeg vil regne med at win7 også vil få oppdatering for støtte for 11.1 - dog dette kan jeg ikke bekrefte med sikkerhet - det er litt info som peker i forskjellige retninger i forhold til dette.

I uansett tilfelle så vil det neppe være noen spill du bare kan kjøre på win8 som du ikke kan kjøre på win7. I værste tilfelle (hvis kun win8 får full 11.1 støtte) ville det bare være snakk om noen små-detaljer fra de nye endringene i 11.1 som ville utgjøre forskjellen i hvordan spill så ut mellom de to. Kort sagt vil det neppe være noen betydelig forskjell i praksis.

Vedrørende win8 kjører lettere enn win7 - nja... jeg vil ikke forvente noen mirakler der. Det vil nok kjøre hakket lettere så lenge du kun bruker metro GUIet. Åpner du fult GUI som du er vant med fra win7 vil det nok fungere mye det samme. For spillbruk dog vil de nok begge yte meget likt om ikke nær identisk. Du kan finne benchmarks på dette for preview versjonene rimelig enkelt på google forøvrig. De inneholder dog ingen store overraskelser...

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...