PeterB Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg planlegger medisin fra høsten 2013, men har ikke bestemt meg for studiested. Jeg kommer nok inn på ord kvote på alle, og lurer på om noen vet noe om Vestgrensa, Sogn og Blindern Studenthjem i Oslo, Alrek i Bergen og evt noe i Trondheim. Meninger om studiested er også velkomne. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Det medisinske fakultet ved NTNU holder til ved St. Olav på Øya. Studentbyene i Klostergata har en veldig fin plassering i forhold til sykehuset. Bloksberg har god standard og ligger på riktig side av E6. Litt dyrt, veldig vanskelig å få hybel der og passe vanskelig å få hybelleilighet. Trolig litt lettere i de andre studentbyene i Klostergata. Videre er Nedre singsaker og Teknobyen ganske nær. Det bør gå fint å gå fra Berg og Lerkendal, selv om det tar litt tid. Om du ikke har noe mot å ta buss, så kan Moholt være et billig alternativ. Rute 5 går veldig ofte, og stopper ved Samfundet som er like ved Bloksberg - som igjen er like ved sykehuset. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Jeg planlegger medisin fra høsten 2013, men har ikke bestemt meg for studiested. Jeg kommer nok inn på ord kvote på alle, og lurer på om noen vet noe om Vestgrensa, Sogn og Blindern Studenthjem i Oslo, Alrek i Bergen og evt noe i Trondheim. Meninger om studiested er også velkomne. Både Vestgrensa og Sogn ligger ganske nærme rikshospitalet(medisinsk fakultet har lokaler der oppe) Blindern Studenthjem ligger også nærme men du må nesten kjenne noen som bor der for å klare å komme deg inn der. Uansett skal du ha studenthybel i Oslo neste år så må du søke nå. Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Jeg planlegger medisin fra høsten 2013, men har ikke bestemt meg for studiested. Jeg kommer nok inn på ord kvote på alle, og lurer på om noen vet noe om Vestgrensa, Sogn og Blindern Studenthjem i Oslo, Alrek i Bergen og evt noe i Trondheim. Meninger om studiested er også velkomne. Både Vestgrensa og Sogn ligger ganske nærme rikshospitalet(medisinsk fakultet har lokaler der oppe) Blindern Studenthjem ligger også nærme men du må nesten kjenne noen som bor der for å klare å komme deg inn der. Uansett skal du ha studenthybel i Oslo neste år så må du søke nå. Når det gjelder Oslo, kan jeg legge til at, selv om undervisningen den første tiden (til og med 4. semester) hovedsakelig finner sted på Domus Medica og Rikshospitalet, finner mye av undervisningen senere også sted på Ullevål, med utplassering på Aker og Akershus sykehus. Med andre ord er det ikke krise om du ikke får plass på Vestgrensa eller Sogn. Hva Blindern studenterhjem angår, kommer man fint inn selv om man ikke kjenner noen. En hel haug av folk jeg kjenner (meg inkludert) kom inn der helt uten referanser. Så søk gjerne, hvis du er interessert i et relativt sosialt miljø (de fleste bor på dobbeltrom i begynnelsen). Jeg gikk personlig lei av det, og var glad for å flytte derfra etter et år. Nå bor jeg øverst på Grünerløkka, og synes ikke dette er noe problem. Man kan enkelt gå eller sykle, og føler man ikke for det/har man ikke tid, er det busser, trikker og t-baner som går nesten uansett hvor man bor. Endret 3. juli 2012 av Pixma Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Du får ikke studentbolig i hverken Trondheim, Bergen eller Oslo til studiestart hvis du ikke allerede har søkt. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Jørgen: Greit nok at markedet er presset, men alt forsvinner ikke over et år i forveien. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Ai, ai, ai. Jeg blingset nok der. Fullt mulig å få studentbolig om et år, ja. Lenke til kommentar
PeterB Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg takker for gode svar! Hvis det er flere som har tanker om dette så er det nok av interesse både for meg og for en del andre også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå