Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Forslag til landeveissykkel for nybegynner?

alanzinho

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp til å overveie hvilken landeveissykkel jeg skal gå for. Jeg er totalt nybegynner på området, og har derfor lite peiling. Har siktet meg inn på prissjiktet rundt 6000, og har noen alternativer her. Kan noen med sykkelkunnskap hjelpe meg med å overveie hvilken sykkel som passer best?

Høyden min er 186, dersom det har noe å si :)

Battaglin S11 Ultra Veloce Racing

Fuji Roubaix 2.0/3.0

Gavia strada sora

Focus Variado 3.0

Håper noen kan hjelpe, og eventuelt legge til flere alternativer i samme prisklasse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg trenger hjelp til å overveie hvilken landeveissykkel jeg skal gå for. Jeg er totalt nybegynner på området, og har derfor lite peiling. Har siktet meg inn på prissjiktet rundt 6000, og har noen alternativer her. Kan noen med sykkelkunnskap hjelpe meg med å overveie hvilken sykkel som passer best?

Høyden min er 186, dersom det har noe å si :)

Battaglin S11 Ultra Veloce Racing

Fuji Roubaix 2.0/3.0

Gavia strada sora

Focus Variado 3.0

Håper noen kan hjelpe, og eventuelt legge til flere alternativer i samme prisklasse!

Av disse synes jeg battaglin s11 er den som stikker seg ut. Gaviaen og Focusen hadde jeg droppet glatt de har langt svakere gruppesett (Gir/bremser/krank), Fujien er ikke ille men jeg vil tro campy veloce er hakket hvassere enn tiagra.

I disse prisklassene kan de norske generiske husmerkene (White/nakamura/diamant) ofte ha noen ok kjøp.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Skjønner det slik at gruppesettet er det viktigste på en landeveissykkel? Hvordan vurderer du Willier Montegrappa?

Nja, opp til et punkt så er det gruppesettet man merker mest av. Det er forskjeller på rammer, men det har mye med hva som passer hver enkelt, samt en del på vekt og stivhet. Hjul har mye å si, men ikke forvent store forskjeller i disse prisklassene.

Ang. willieren, så vil jeg si at jeg ville styrt unna trippelkrank om du ikke vet at du trenger det (Sykle i alpene?), sora er ett hakk under hva jeg ville vurdert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...