Aksel114 Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Hei, jeg og en venninne tenker litt på å ta oss en syden tur da vi er utrolig værsyke! Reisemålets hoved kriterier er egentlig bare at det er god temp og sol. Vi har diskutert diverse reisemål, men det tar vi ikke videre i denne tråden. Det jeg lurer på, enkelt og greit er om vi kan reise lovlig? i og med at vi bare er 17 år. Nå ser jeg bort ifra foreldre, og tenker mer på andre lover og regler.. er det i det hele tatt lov å forlate norge med fly, uten fåresatt da man er under 18 år gammel? Er det 18 års grense på alle hotell? er det mulig og leie leilighet da man er under 18? hvilken alternativer finnes det? edit: begge to har reist ganske mye opp igjennom årene.. sist år var vi på 4 utenlandsturer, og årene før det (fra år 2000) har vi ca vært på 2 utenlandsturer med fly i året. Så reisen generelt er ikke problem Endret 3. juli 2012 av Aksel114 Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Alle gode ting er 3:)) Lenke til kommentar
koots Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Overhodet ikke noe problem å fly utenlands om man er under 18. Sist jeg dro på ferie så møtte jeg en ung barneskolegutt som skulle fly alene til Phoenix. Hoteller o.l. aner jeg ikke, får undersøke på aktuelle destinasjon Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Søsteren min på 12 år fløy nettopp sammen med en venninne (som også er 12) til England. Gikk helt fint det. De skal være med på et arrangement med vokse til stede, ikke vase rundt i London aleine. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 8. juli 2012 Del Skrevet 8. juli 2012 Har du Visa (ikke Visa Elektron) er det ikke noe problem å bestille hotell på nettet (eksempelvis fra http://hotels.com). Det er ingen som spør deg etter legitimasjon i skranken med mindre du ser ut som du er 14 år. Ha en fin tur. Ikke drikk dere dritings på et horehus i Øst-Europa. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 takker og bukker for svar:)) ja, visa er ikke no problem så da håper jeg på å bestille fortest mulig! neppe, vi drikker oss nokk ikke dritas i øst europa, men i Hurghada Lenke til kommentar
VTB Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Som en over sier, å fly når dere er under 18 år er ikke noe problem. Når det kommer til hotell vet jeg at enkelte hotell skriver på sine nettsider at minst én av dere må være 18 år eller mer, men dette har jeg kun sett på enkelte hotellnettsider. Jeg tror dere skal komme dere greit gjennom en ferie bare dere to til tross for at dere er 17 år. Lenke til kommentar
dogcow Skrevet 26. juli 2012 Del Skrevet 26. juli 2012 Det eneste som kan være verdt å sjekke i henhold til alder er vel egentlig om det er strenge sjenkeregler / aldersgrense der dere tenker å reise. Veldig mange land nede i Europa har 16 års aldersgrense og da slipper dere unna all stress. (Veldig mange bryr seg lite om de aldersgrensene som er, men det er jo kjipt å bestille tur til et sted uten å ha sjekket hvordan landet er på det). Reise utenlands når man er under 18 og det er naturlig vis opp til hvert enkelt hotell å avgjøre hvilken aldersgrense de vil ha (så sjekk det), men jeg har aldri hatt problemer med det. (Men jeg har måttet lyve på meg å være gift ved noen anledninger (Emiratene/India)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå