Danieluh Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Heisann Jeg har en Chrysler neon 99-mod jeg tenkte å få skilter på. Men ABS-lampa i dashboardet lyser! Dette har vært et problem helt siden sist EU-kontroll, og åssen forrige eier lurte seg rundt det vet jeg ikke, men det innebar helt sikkert å koble ut varsellyset. Bilen har gått 32 km siden den gang. Jeg har fått vite av forrige eier at det er problem med en av sensorene bak, men han husker ikke hvilken. Hvordan tester jeg om speed/abs-sensorene fungerer? Jeg i hvert fall foretatt noen målinger. Sensormålinger: VF: 2,39V 0,018 mA HF: 2,39V 0,019 mA VB: 2,37V 0,019 mA HB: 2,37V 0,015 mA Har ellers forsøkt å koble ut en og en sensor uten suksess. Billigst å vite hvilken som er gåen og ta med seg riktig sensor fra høgger'n Endret 3. juli 2012 av Danieluh Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Ta av pluggen på sensoren og mål motstand mellom de to pinnene. Skal vel ligge rundt 1.1 kohm når sensoren er i orden. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Sikker på at det er en sensor? Kan være kabelfeil eller feil på styringsenhet. Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) *Se neste innlegg* Endret 4. juli 2012 av Danieluh Lenke til kommentar
Danieluh Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Jeg målte sensorene på høyre side nå, og både framme og bak målte den 2300 ohm. På venstre bak målte den ca 80 millioner ohm! (80 Mohm) Så blir nok en tur til høgger'n i morra og skaffe en speed-sensor fra en Stratus Jeg tenkte å ta ut sensoren for å inspisere den, men jeg får den ikke løs! I mekaniker-håndboka står det kun hva jeg IKKE skal gjøre (ikke bruke tang). Jeg har tatt ut bolten, men sensoren sitter bom fast. Drista meg til å prøve med 5-56 og stor flattrekker, men gikk ikke Noen forslag? Endret 4. juli 2012 av Danieluh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå