Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hardisk forsvunnet fra dataen ? :S

Anbefalte innlegg

Hei , I går kveld så ble plutslig den ene hardisken min "borte" fra daten

den er ikke lenger inne på Computer når jeg trykker der , der har jeg bare hardisk C: og E:

Jeg har ikke endret eller gjort noe verken inne på dataen eller fysisk med hardware på den

den bare forsvant :S

Noen forslag om hva jeg kan gjøre ? alle hardiskene kjører men den ene dukker ikke opp på dataen.

dvs ; Jeg kan heller ikke kjøre et spill som jeg har på den hardisken som er "borte"

den jobber ikke og lager ikke lyder men jeg kjenner når jeg holder hardisken at den "går"

har ingen anelse om hva som kan ha skjedd :p

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommet borti kabinettet ? Om kontakten er litt løs så kan det være at du må koble den i igjen.

Slå av maskinen og ta en titt invendig og prøv å koble til hd'ene på nytt.

Slå så på maskinen og se i bios om hd'en dukker opp der.

Lenke til kommentar

Kommet borti kabinettet ? Om kontakten er litt løs så kan det være at du må koble den i igjen.

Slå av maskinen og ta en titt invendig og prøv å koble til hd'ene på nytt.

Slå så på maskinen og se i bios om hd'en dukker opp der.

gjorde nettop det du skrev , gikk inn i boot menu men fortsatt bare 2 hardisker der :S

Lenke til kommentar

Isåfall kan det være at disken har tatt kvelden , noen ganger kan man få diskene til å fungere ved å koble dem opp via en ekstern usb docking stasjon for disker , men det spørs om disken kanskje har tatt kvelden til de evige jaktmarker.

Se om du får liv i disken ved å prøve en annen tilkobling enn den er satt i og dobbelsjekk at strømkabelen sitter som den skal.

Om du får liv i den bør du ta kopi av alt viktig materiale på den asap.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om er nok alle hardiskene jeg har ganske gamle ,

det er lenge siden de solgte 300 gb hardisker, og jeg har 3 av dem så det er kanskej på tide og kjøpe seg noen nye , nå som jeg har ordna meg jobb er det jo mulighet for det

noen som har noen tips om gode og ikke alt for dyre hardisker ? under 1000 lappen hadde vært fint , 700-1 TB + er det jeg trenger =)

Isåfall kan det være at disken har tatt kvelden , noen ganger kan man få diskene til å fungere ved å koble dem opp via en ekstern usb docking stasjon for disker , men det spørs om disken kanskje har tatt kvelden til de evige jaktmarker.

Se om du får liv i disken ved å prøve en annen tilkobling enn den er satt i og dobbelsjekk at strømkabelen sitter som den skal.

Om du får liv i den bør du ta kopi av alt viktig materiale på den asap.

Ja skal nok det , Har bare noen gamle serier og et spill der , ikknoe viktig men lurer på om jeg ikke bare skal bytte ut alle hardiskene jeg har :p har 3 stk a 300 gb og de er ganske gamle :p

Lenke til kommentar

Siden du har gamle harddisker på 300Gb som sannsynligvis ble gitt ut i 2004/05 , er selve pcen din like gammel også?

Da må du sannsynligvis oppgradere hvis du kun har ide og ingen sata tilkobling.

litt sent svar , nei det er "nye" koblinger ikke de brede kablene , hovedkort og alt annet er ikke mere en kanskje 2 år gammelt , skjermkortet er nesten nytt , trur de hardiskene jeg har er en av de første som brukte sata kabler så de er gamle . Bestile en ny en på 2 tb =)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...