mobilen.no Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 17-åring opplevde at telefonen tok fyr i lomma. iPhone-brann filmet av overvåkningskamera Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Tilfellet på SGS III ser ut til å være barnemat kontra denne hendelsen hehe. 2 Lenke til kommentar
Jeg er dum! Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Er det mulig at YouTube videoer blir brukt? Går ikke ann å se videoen på HTC Sensation med nyeste Flash... Lenke til kommentar
netfrik Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) *slettet* Endret 29. mai 2016 av netfrik 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Filmet av en annen skjerm. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) virker fake, eller falsk om du vil. ville vært litt mer troverdig hvis kameraet ikke hadde rørt på seg. Endret 3. juli 2012 av tiboine Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Det er mange årsaker til at slike batterier "tar fyr", men som regel skyldes det yttre påvirkninger. F.eks at noen har fiklet med telefonen. Var det ikke en glemt skrue som var årsaken sist? Hvis ikke er det en feil med selve batteriet eller telefonen. Lurer på om de finner årsaken. Jeg sjekket akkurat mitt gamle Polaroid X530 som ikke har vært i bruk på en god stund, og der var alle tre batteriene svulmet opp i løpet av de 3-4 månedene kameraet har ligget i kameravesken. Alle batteriene var helt normale sist jeg brukte kameraet, men nå fikk jeg nesten ikke ut det som satt i kameraet. Det bruker også Lithium-Ion (Li-10B), men jeg må nok investere i et par-tre nye Inntrykket mitt har hittil vært at Lithium-Ion har vært litt mer robuste enn Lithium-Polymer, men kanskje det det ikke stemmer? Lenke til kommentar
fluke2k Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 LiPo batterier kan svulme opp og i værste fall eksplodre hvis man lagrer dem (ikke er i bruk) over lengre perioder med enten for mye, eller for lite strøm på dem. Skal man lagre LiPo batterier over lengre perioder så må man lade dem opp til ca. 50-70% kapasitet før man stuer de vekk. Tror Li-Ion batterier er litt mindre "følsomme" for dette enn LiPo, men det samme kan nok lønne seg der også. Det er derfor det alltid er sån n ca. 60-70% batterikapasitet på batteriene når de kommer i esken som ny. Lenke til kommentar
MarqsK Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Haha, resier tilbake til butikken og krever garanti: "Jeg lover, den tente på seg helt av seg selv!" Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Var da voldsom rask røykutvikling på denne "brannen". Tror dette er en bløff. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Var da voldsom rask røykutvikling på denne "brannen". Tror dette er en bløff. Hvor mye vet du om utvikling av Li-ion branner/eksplosjoner? AtW 5 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Mobiler som ligger i baklommer får juling, så jeg er ikke forbauset over at noen tar fyr. Blanding av sand (stonewashed), støv, pluss 600-900N kraft som regelmessig prøver å bøye chassis er ikke å anbefale. I gamle dager var man mer forsiktige med mobilene, og la dem gjerne i egne mobilvesker. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Det er jo ikke et ukjent fenomen at dingser med Li-ion-batterier tar fyr. Det jeg har tenkt på en del ganger er hva hvis dette skjer ombord på fly? Håndbagasjen er én ting (oppdages fort), men mange har vel en eller flere dingser med slike batterier i bagasjen som ligger i lasterommet. Der blir det i tillegg store temperatursvinginger som vel kan være en belastning for disse batteriene? Pilotene har vel varsellamper for brann i lasterommet, men hva med slukking? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Lurer på om jeg skal patentere iFire extinguisher.. Eller er jeg muligens for sent ute?? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Mobiler som ligger i baklommer får juling, så jeg er ikke forbauset over at noen tar fyr. Blanding av sand (stonewashed), støv, pluss 600-900N kraft som regelmessig prøver å bøye chassis er ikke å anbefale. I gamle dager var man mer forsiktige med mobilene, og la dem gjerne i egne mobilvesker. Sant nok, men jeg tror ikke telefonen ble bøyd i dette tilfellet. Rammen/antennen er en ramme av rustfritt stål, så både skjerm og bakplate ville nok knust lenge før rammen ble bøyd. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Mobiler som ligger i baklommer får juling, så jeg er ikke forbauset over at noen tar fyr. Blanding av sand (stonewashed), støv, pluss 600-900N kraft som regelmessig prøver å bøye chassis er ikke å anbefale. I gamle dager var man mer forsiktige med mobilene, og la dem gjerne i egne mobilvesker. Det er ikke slik jeg husker det ihvertfall, om du ikke med gamle dager snakker om tiden lenge før slutten av 90-tallet. AtW Lenke til kommentar
baguett Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Hvorfor beveger kameraet på seg? Ser ut som at overvåkningsvideoen blir spilt av for så å bli filmet av en mobil eller lignende. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Bestilte nettopp et stort 18.000mAh Li ion-batteri fra statene. Dette måtte sendes med sjøfrakt. Kjipt tregt, tok en mnd., men kan egentlig være enig i bestemmelsene. Var vel forresten nå siste året at loven ble bestemt state-side? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Det er jo ikke et ukjent fenomen at dingser med Li-ion-batterier tar fyr.Det jeg har tenkt på en del ganger er hva hvis dette skjer ombord på fly? Håndbagasjen er én ting (oppdages fort), men mange har vel en eller flere dingser med slike batterier i bagasjen som ligger i lasterommet. Der blir det i tillegg store temperatursvinginger som vel kan være en belastning for disse batteriene? Pilotene har vel varsellamper for brann i lasterommet, men hva med slukking? Hmmm...interessant. Det gjøres vel ikke noe konkret før ulykken er der ihvertfall. Og det blir ganske vanskelig å gjøre noe med - kanskje man burde ha spesialbeholdere ved inngangen på flyet som alle må legge dingser i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg