Gå til innhold

Vifteløs stue-pc med SSD

Anbefalte innlegg

Hei Jeg er på jakt etter en ny vifteløs pc til å ha i stua, den skal for det meste brukes til videoavspilling på tv og Spotify og må støtte HD-video, takle høyoppløst streaming via nett og være stillegående med en SSD-disk. Finnes det noe slikt der ute? Jeg er ikke fremmed for å skru sammen en pc, men om det finnes en realtivt ferdig modell så velger jeg helst det. Når det gjelder hardwarekrav så tenker jeg meg en SSD på minst 256 gb og det er vel greit å ha minimum 4 gb RAM. Budsjettet ligger på 3-4000 sånn cirka. Er det noen som har noen tips til hva som er et godt kjøp nå for tiden?

Endret av Krankenvater
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dinside.n...ygger-lydlos-pc

skal du ha 256 GB SSD? I så fall blir dette vanskelig å få til.

256 MB er lite, så 64 GB SSD er nok minimum her.

Prosessoren er E-350 er nok svak til mere en blueray avspilling i full HD, så skal du bruke silvelight/quicktime filmer i full HD bør du nok minst ha LGA 1155 Intel Core i3 2120 eller AMD A6-3500 basert på FM1. Angående kjøling burde SCYTHE Ninja 2 CPU Cooler uten vifte duge greit til en 65 watt prossessor.

Edit snart kommer nok A10-5700 som kan være noe å vente på den bruker nok FM2 platformen. Godt mulig du fint klarer quad HD videoavspilling problemfritt med en slik prosessor, synd det ikke finnes thunderbolt utstyr å bruke det med ennå.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...