Gå til innhold

Montering av CPU vifte!

klovn7

Anbefalte innlegg

har en xp2400 med en iglo 2310 vifte jeg gjerne skulle byttet til en vulcano 11!

Porblemet mitt blir monteringen! IGLO vifta var usansynlig har å sette på, og grunnet mitt über trange kabinett kan jeg bare glemme å ta ut alt og gjøre det på utsiden! Er det en lett måte å montere cpu vifter på? Har bare bygd denne maskina og det er det så jeg har lite peiling!

Er alle cpu vifter like harde å feste, isåfall kan jeg da bare glemme det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A-socketen har jo denne "bøylen" som skal hempes på noen hekter. Denne kan avotil være hard å bøye ned til hektene. Dette skylles varriert materiale i selve bøylen som avgjør hvor stiv den blir. Det hjelper og bøye litt på den hvis den skulle være for stram. Men ikke for mye slik at vitsen med den forsvinner..

Lenke til kommentar
hmm, mente og skifte hele pakka! vifta med den kjøleribba som henger på! og det er denne klossen som en tung å sette på!

skifta akkurat vifte på min cpu.

mitt største problem var å få av den gamle. måtte nesten knekke av de gamle "bøylene". brukte langt tod på dette.

Skulle montere den nye, la på kjølepasta og fikk hjelp av dama til å sette på den nye. Jeg syns det var lettere med 3 stykk hender.

Jeg festet den ene siden (bøylen) alene og den andre siden fikk jeg hjelp av dama, Hun holdt den andre bøylen ut med et skrujern og jeg presset hele greia ned og på plass.

Så mitt råd: få hjelp av en hånd til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...