DanielP Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg får ikke denne til å virke, lurte på om noen kunne rettet den for meg? <form action="index.php?section=guestbook" method="post"> Navn:<br> <input type="text" name="navn"><br> Mail:<br> <input type="text" name="mail"><br><br> Melding:<br> <textarea name="melding" cols="30" rows="10"></textarea><br> <input type="submit" value="legg til melding"> <?php if(!$navn OR !$mail OR !$melding) { echo "du har ikke fyllt ut alle feltene"; } /*Vi lager ei if-block som sjekker om alle feltene er fyllt ut.. */ elseif(!strstr($mail,"@")) { echo "E-posten er ugyldig!"; } /*Vi sjekker om e-posten er gyldig. */ $navn = stripslashes($navn); /*Vi legger på stripslashes for å fjerne "dumme" tegn */ $melding = stripslashes($melding); /*Her også */ mysql_connect("www.freesql.org", "******", "********"); mysql_select_db("******"); mysql_query("insert into innlegg (navn, mail, melding, dato, tid) values('$navn', '$mail', '$melding', curdate(), curtime())");{ echo "der ble innlegget lagt til.."; } ?> <?php mysql_connect("www.freesql.org", "******", "******"); mysql_select_db("******"); $select = mysql_query("select * from innlegg order by id desc"); while($res = mysql_fetch_array($select)) { $navn = $res['navn']; $mail = $res['mail']; $melding = $res['melding']; $tid = $res['tid']; $dato = $res['dato']; }echo "<table width="315" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td width="134">Navn: $navn</td> <td width="134"><a href="mailto:$mail">$mail</a></td> </tr> <tr> <td width="268" colspan="2">$melding</td> </tr> <tr> <td width="268" colspan="2">Lagt til $dato kl. $tid</td> </tr> </table>"; ?> Takker for all hjelp DanielP Lenke til kommentar
Blib Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Eh, gjerne, men ikke uten hjelp. Si meg hva programmet skal gjøre, hva som skal skje og hvordan det skal se ut. Så sier du hva som ikke skjer og hva feilmeldingen er. Da skal jeg hjelpe Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 1. september 2003 Forfatter Del Skrevet 1. september 2003 OK, først... det er en gjestebok, For det andre så er alle "echoene" displayed "no matter what". Og det tredje greier ikke å lese det jeg sender inn, virker som om det ikke blir registrert. Tror det var alt Takker DanielP Lenke til kommentar
magikern Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 <form action="index.php?section=guestbook" method="post"> Navn:<br> <input type="text" name="navn"><br> Mail:<br> <input type="text" name="mail"><br><br> Melding:<br> <textarea name="melding" cols="30" rows="10"></textarea><br> <input type="submit" name="submit" value="legg til melding"> <?php $navn = $_POST['navn']; $mail = $_POST['mail']; $melding = $_POST['melding']; $submit = $_POST['submit']; if(isset($submit)){ if(!$navn OR !$mail OR !$melding) { echo "du har ikke fyllt ut alle feltene"; } /*Vi lager ei if-block som sjekker om alle feltene er fyllt ut.. */ elseif(!strstr($mail,"@")) { echo "E-posten er ugyldig!"; } /*Vi sjekker om e-posten er gyldig. */ $navn = stripslashes($navn); /*Vi legger på stripslashes for å fjerne "dumme" tegn */ $melding = stripslashes($melding); /*Her også */ mysql_connect("www.freesql.org", "******", "********"); mysql_select_db("******"); mysql_query("insert into innlegg (navn, mail, melding, dato, tid) values('$navn', '$mail', '$melding', curdate(), curtime())");{ echo "der ble innlegget lagt til.."; } } ?> <?php mysql_connect("www.freesql.org", "******", "******"); mysql_select_db("******"); $select = mysql_query("select * from innlegg order by id desc"); while($res = mysql_fetch_array($select)) { $navn = $res['navn']; $mail = $res['mail']; $melding = $res['melding']; $tid = $res['tid']; $dato = $res['dato']; } echo "<table width="315" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td width="134">Navn: $navn</td> <td width="134"><a href="mailto:$mail">$mail</a></td> </tr> <tr> <td width="268" colspan="2">$melding</td> </tr> <tr> <td width="268" colspan="2">Lagt til $dato kl. $tid</td> </tr> </table>"; ?> prøv nå, det er ihvertfall bittelite grann nærmere(mulig det faktisk funker)... Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Kommer omtrent det samme, sjekk uit selv http://home.no.net/dpaters/index.php?section=guestbook P.S. Dette er bare en prøve siden.... en side hvor jeg prøver meg på forskjellige ting Takker DanielP Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jeg tror du får større respons hvis du spør under PHP istedenfor Post nr 200 :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå