Tuslen Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Hei. Standard på min Opel Zafira står en Siemens VDO CDR 500. Jeg ønsker å bytte denne ut med en spiller som har en AUX inngang, så jeg kan spille av musikk/lydbøker fra Iphonen. Simens spilleren kan styres fra rattet, og er også tilkoblet displayet som er over radioen på dashbordet. Dette er noe jeg ønsker å beholde. Skal ikke bytte noen av høytalere osv, kun spilleren. Jeg er helt grønn på dette, og har aldri koblet noe med bilstereo før. Hadde vært best med noe plug-and-play om dette eksisterer. I tilfelle at dette ikke er mulig å oppdrive, hvor komplisert er dette å gjøre selv? Kobling osv? Håper noen har kunnskapene til å gjøre min zaffy litt mer "moderne" Mvh MK Endret 2. juli 2012 av Tuslen Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 hvis det er som på min, (som detsikkert er) så er det bare å dra ut den gamle, finne ut hvilke ledninger som er hva, også koble dem av den gamle og koble dem på den nye og å sette den nye inn. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Det finnes garantert overganger til dette. Hør med transmedia.no, han kan skaffe det meste Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Overganger finner, men du får mye større utvalg av spillere å velge i dersom du dropper bilens originale remote og display. Originalspilleren sitter i en ramme, og pluggene bak er full ISO + en plugg til displayet og en til antennen. Ta ut spilleren, løsne rammen (1-2 skruer i forkant), trekk ut rammen og løsne kontaktene fra baksiden av rammen. Fjern displaykontakten fra de 2 iso-pluggene, og du kan koble til og montere hva som helst som har standard ISO. Displayet vil slukke dato-linjen når du slår på radioen, dersom du vil ha bort dette, kan du stikke innom et Opel-verksted og be dem kode om til "keine radio". Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 Overganger finner, men du får mye større utvalg av spillere å velge i dersom du dropper bilens originale remote og display. Originalspilleren sitter i en ramme, og pluggene bak er full ISO + en plugg til displayet og en til antennen. Ta ut spilleren, løsne rammen (1-2 skruer i forkant), trekk ut rammen og løsne kontaktene fra baksiden av rammen. Fjern displaykontakten fra de 2 iso-pluggene, og du kan koble til og montere hva som helst som har standard ISO. Displayet vil slukke dato-linjen når du slår på radioen, dersom du vil ha bort dette, kan du stikke innom et Opel-verksted og be dem kode om til "keine radio". Hvorfor gjøre det slik, når man kan bruke hvilken som helst spiller, et sett med riktige overganger, og da fortsatt ha displayet og rattkontrollen inntakt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. juli 2012 Del Skrevet 7. juli 2012 For at man skal få noe ut på displayet i bilen må man ha en spiller som faktisk har utgang for signalene for dette. Det hjelper lite med overganger fra spiller til bil dersom spilleren ikke har dette, og det er DET som begrenser utvalget av spillere dersom man ønsker å bruke bilens display på en ikke-original spiller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå