Gå til innhold

Timing på twinmos /win?

Thombr86

Anbefalte innlegg

har nettop gått til anskaffelse av epox 8rda3+, amd xp 2500 og 2x twinmos pc3200 512 m/winbond! :D

har kjørt fsb opp til 200 (altså fik en xp 3200), jeg tenker å holde fsb der og opptimalisere ramen!

de står i dual ddr! og jeg har ingen peiling whatsoever utover det om timinger på ram ol, og tenkte: på forumet til OK.no er det mange gode klokkere og folk som kan timinger! :wink:

så jeg spør: hvilke timinger er best på 2x512MB Twinmos pc 3200 m/winbond?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tror det er 8,25 i bios, mn kortet undervolter mye.  

tror det blir 7,7

omtrendt?

edit: opdaterte siggen

ehh, hvis det er cpu vcore du snakker om, så er det vel henholdsvis 1.825 og 1.775 du mener :roll:

(har samme hk'et selv)

hvis volten dropper såpass, kan det vel tenkes at psu'en din ikkje holder :shrug: ....hvor mange watt er den på den du har?

Lenke til kommentar

har en 370W LePont (superflower) psu!

kikka litt i USDM og så noe "ekkelt"! +12v er så lav som 11,4. hvis jeg slår av pcn(helt av), så klarer jeg ikke å starte den normalt, men må koble psu fra strømnettet og vente noen sekunder til strømmen i kortet har blitt "brukt" opp!

har tenkt å kjøpe ny psu, en 350w Forton/source med 12cm vifte, er den god nok tro? med tanke på at 12volten er såpas lav!

har 2 cd drev, 1 sata hdd, 2 ram brkker, hk med 12 volt ingang, 3 80mm vifter + de 2 i psu, xp 2500 som kjører på 2300Mhz med 1,73v.

rart om dette suger ut all strøm fra psu, gir foresten 16A på 12V.

Lenke til kommentar

du burde nok kjøpe en psu som har minst ~26amp på 12v rail'en.

..det sies at de nye hk'ene trekker mest ifra 12v og 5v railene og at stabile spenninger er å foretrekke!!

Kjøpte selv en Antec 550W Truepower(hos microplex), den hadde på en test, så marginale endringer i voltstyrken mellom 0 og 100% load at det var nesten ikkje verdt å nevne engang :smile: :smile:

Hadde selv problem med å få pc'n stabil med den originale psu'n til kabinettet(360w) at alt gikk som sirrup mens psu'n nesten kokte pga belastningen(hadde da også 7 hd'er i pc'n også) :oops: (prøvde å regne ut, og kom fram til at æ hadde belasta den med ca 420-440watt :D:D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...