dapre Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hei Noen her som har denne tuneren ? Bruker denne tuneren til å grabbe analogt bilde fra diverse kilder (via s-video). Men uansett hvordan jeg snur og vender på innstillingene i Terratec Home cinema, ender jeg opp med en videofil i 4:3 format, selv om kilden er 16:9. Dette er greit, hvis jeg spiller tilbake filen i Home cinema, siden Home cinema skalerer tilbake til 16:9, MEN jeg skal altså bruke ferdige grabbede videofiler i Windows Media Center, som IKKE skalerer. Noen forslag til hvordan jeg løser dette problemet ? Har sendt mail til Terratec to ganger, uten å få svar. Forøvrig har jeg to andre grabbekort (pinnacle) som grabber fra samme kilde, og som leverer korrekt bilde til WMC. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. august 2012 Del Skrevet 6. august 2012 I et analogt signal er det egentlig ingenting som definerer et 16:9-bilde. Det du må gjøre er sannsynligvis å inn og redigere filmene du tar opp i etterkant med et eller annet program som kan sette flagg eller rekode filene for deg i rett format. Og for å pirke litt på det, så benytter du ikke tuneren når du tar opp fra s-video ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå