stefskje Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Har hørt at kosttilskudd som inneholder DMAA (1,3-dimetylamylamin) kan føre til bivirkninger som for eksempel høyt blodtrykk, hodepine og brekninger. Dessuten er det rapportert om alvorlig hjerneblødning eller slag. Er det noen som vet om dette proteinpulveret inneholder noe av dette? http://www.proteinfabrikken.no/default/Proteinpulver/Egg-Protein/100--Egg-Protein-1000g-Sjokolade-Proteinfabrikken-12848-p0000004687.aspx Håper på raskt svar Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Tviler, er vel jack3d som er det "mest kjente" her inne som inneholder DMAA Lenke til kommentar
ultraaa Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Du trenger ikke være redd for DMAA, når det er sagt så finner du ingen norske produkter som inneholder DMAA. Lenke til kommentar
stefskje Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Du trenger ikke være redd for DMAA, når det er sagt så finner du ingen norske produkter som inneholder DMAA. Hørres bra ut! Tusen takk for svar begge to, setter stor pris på det Lenke til kommentar
Facio Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Du trenger ikke være redd for DMAA, når det er sagt så finner du ingen norske produkter som inneholder DMAA. Det skal sies at DMAA kommer av geranium olje, og at det finnes geranium i norske produkter. Det er en viss mulighet for at disse stoffene kan gi noe lik effekt, men DMAA er jo selvfølgelig mye mer konsentrert. En kjent og mye brukt prestasjonsøker på det norske markedet inneholder geranium: http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/anabolic-beast-260-g-2 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 27. juli 2012 Del Skrevet 27. juli 2012 Synes det er helt idiotisk å komme med så ville påstander uten å ha noen kilder å vise til! Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 9. august 2012 Del Skrevet 9. august 2012 (endret) Har faktisk lest en del om DMAA i det siste. Dette skyldes det faktum at jeg tester ut BSN Endoburn NT for å få i gang forbrenning etter en lang periode skadet. Og endoburn inneholder bl.a DMAA. Jeg kan ikke si at jeg har fått noen av de bivirkningene som er nevnt tidligere i tråden. Men jeg kan skjønne at folk er bekymret. BSN EndoBurn NT dukker opp på samme liste som Jack3d flere steder og ja det kan slå ut på dopingtester ser det ut til. Litt mer info om DMAA her http://www.matportal...inneholder_dmaa http://en.wikipedia....methylamylamine DMAA skal ikke være farlig i små doser når det kommer til Jack3d og Endoburn og som ved alle kosttilskudd er det viktig å lese innholdsfortegnelsen og bruksanvisning. Det har vært dødsfall i forbindelse med styrketrening der obduksjonen har funnet at DMAA eksisterer i kroppen. Men jeg tror de aldri har klart å skikkelig knytte DMAA til disse dødsfallene. Jeg kommer over en treningsblogg til ei fitness dame. Hun tok 3 piller før frokost og stacket dette med mange andre typer tilskudd. Og det er egentlig helt villt å lese. Det står ganske tydelig at man ikke må overskride mer enn 1 tablett om gangen med 4-5 timers mellomrom. Selv tar jeg 1 tablett 45 min før frokost og 1 tablett 45min før middag. Og under hele dagen har jeg i meg ca 3 liter vann foruten det som blir drukket under trening. DMAA krever at du drikker myyyye vann. Merker ikke noen stor nedgang i vekt men jeg merker at kroppen er mer på "alerten", at jeg springer ofte på do og at jeg kroppen har forandre litt fasong. Det skal også nevnes at det er energiboost ca 1-2 time etter at jeg har tatt den. Dette daler ned igjen etter ca 2 timer og jeg blir da veldig sliten. Forresten så inneholder proteinpulver oftest IKKE DMAA og produktet du har sett deg ut inneholder heller ikke det. Ble en del avsporinger her men sånn er det jo noen ganger. Endret 9. august 2012 av Breiker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå