Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows vil ikke boote

Anbefalte innlegg

Hei, startet opp pc'n i dag og en blå skjerm med en del tekts som flasha forbi meg før jeg fikk lest noe spesielt kom foran meg. Rett etter kommer jeg til menyen der jeg får 3 valg:

Vanlig modus

Sikkermodus

Reperasjon

Jeg prøvde vanlig modus siden ingenting skjedde i går kveld da jeg skrudde av pc'n på helt vanlig måte. Dette funka veldig dårlig og kom rett tilbake til valgmenyen.

Jeg prøve reperasjon men der gikk det like dårlig, fikk ikke systemavbildinga til å fungere. Jeg fant en sikkerhetsabilding tilbake fra i går ca. 18:45 der det står "Windows Update......." Og da vet jeg at pc'n fungerte fint, men den vil ikke fungere.

Sikkermodus stopper alltid opp på ..../drivers/disk.sys

Jeg har nå formatert og slette alt av partisjoner på begge HDD.

Har prøvd å installere windows på en Intel SS 120gb og en vanlig 2tb snurredisk. Begge endre opp i samme valgmeny når windows er "ferdig" installert.

Hadde foresten OS installert på SSD i AHCPI i 2 månedere uten noen form for problemer.

Har absolutt ingen aning hva jeg skal gjøre. Begge HDD kan vel ikke ha blitt ødelagt samtidig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fortsetter i min enslige tråd.

Har nå fått reinstallert windows, fungerte når jeg startet opp med bare 1 minnebrikke (samme hvilken minnebrikke og i hvilket spor den stod).

Har derfor kommet med en konklusjon i at hovedkortet ikke her helt i hundre.

Hvis noen kan forklare andre årsaker til at det ikke skal fungere med 2 minnebrikker (begge er intakt og fungerende) så tar jeg imot all hjelp som kan fås.

Lenke til kommentar

Brikkene er av samme type. Begge fungerer når jeg kjører med en av de om gangen men ikke samtidig.

Skal også sies at BIOS ser begge ram brikken når de sitter i (2x4GB) men kommer ikke inn i windows, får BSOD.

Endret av SlettOe
Lenke til kommentar

Hvilken versjon av Windows kjører du? 32bit, 62?

Høres uansett veldig rart ut, hvis det plutselig bare slutta og funke og det fungerer med en og en brikke, men ikke med to.

EDIT: Beskriv akkurat hva som skjedde, kom det som lyn fra blå himmel. Kan du oppgi hvilke brikker du har og hvilke hovedkort du har.

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Specs:

Hovedkort: Asus P8Z68 v/gen 3

CPU: Intel I5 2500k

Minne: Corsair Vengeance low profile 2x4GB

GPU: Asus Radeon HD7870

PSU: OCZ 750W

HDD: Intel 520 120GB SSD (OS) + Samsung 2TB

BIOS finner begge RAM brikken når de står i.

Har reinstallert windows uten problemer på SSD men med bare den ene ram brikken i, prøvde å starte opp med 2 etter at windows og alt av drivere var installert men da kom BSOD.

Lenke til kommentar

Virker som om det enten er hovedkortet eller minnet som skaper problemet. Du kan sjekke minne ved å sette inn en brikke og kjør minnetest på de, du kan finne en test her : http://www.memtest.org/.

Kjør den minst to ganger per brikke. Hvis de er i orden tenker jeg at det er hovedkortet. Siden problemet bare plutselig oppsto og det har vedvart når du installerte alt på nytt, virker det som om det er et hardware problem.

Har du forresten installert alt av drivere når du reinstallerte? Hovedkort og alt? Vær sikker på at du har gjort det først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...