genesis Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Først av alt vil jeg starte med å si at overnevnte nettbutikker innehar 2 av palleplassene på min liste over beste support på nettbutikker. Men jeg synes det er bekymrende stier de har tatt i det siste. Det er ikke lenge siden jeg holdt på å falle av stolen da de "dumpet" prisene på haugamle radeon kort, som etter avslag havnet i prissjiktet til kort som yter 3-4 ganger mer. Da får man ikke det man betaler for. Nok om det. I det siste har det bare vært samme søppelet å finne på ukestilbudene, og mye er jekket opp opp and away for å få det til å se ut som supertilbud når det igjen dumpes. Det må nesten være på grensen til hva som er lovlig å kjøre "tilbud" på en vare 3 av 7 dager i uken konstant. GL2450HM er gjenganger. Sjekk prishistorikken hos Komplett og MPX: http://www.prisjakt.no/product.php?pu=979024 Det er flere nettbutikker som gjør det samme, men med mindre svingninger + jeg bryr meg litt mindre om butikker jeg ikke benytter. Faktumet er at tilbudet kanskje er den rimeligste prisen å anskaffe produktet på, men det forsvarer ikke bruken av slike tulletilbud. Jeg har nesten helt sluttet å besøke komplett/mpx dersom jeg ikke vet akkurat hva jeg er ute etter og på forhånd har sjekket prisen mot andre nettbutikker. Det er så #¤"¤ mange misvisende tulletilbud. Spikeren i kista var egentlig ett timesalg mpx kjørte for en liten tid tilbake. Same shit, new wrapping. De få gode prisenen som var veide ikke opp for alt crappet. Når man vet at en vare snarlig utgår og morgendagens pris vil være eks. 50% av dagens, da er det ikke noe supertilbud å a 50% på den uken før dette skjer. Nå snakker vi om PC deler til store peng, ikke brød til 20 kr. Vil ha en generell diskusjon om dette å jekke opp prisene for så og dumpe dem, og spesifikt ta opp GL2450HM eksempelet. Endret 5. januar 2014 av r2d290 Gjennopprettet innhold Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Med litt erfaring på baken hopper man ikke på *"supertilbud" uten å sjekke mot Prisguiden og Google. Hvordan nettbutikkene legger opp sine salgsstrategier kan jo være interessant , men ikke glem at vi forbrukere også kan lage kjøpsstrategier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå