Macklemore Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hei maskinen min har krøllet det til og jeg må få slettet alt på den/tilbake til standard instillinger på w7. Jeg har ikke cd eller koden til w7. Pcen er selvbygget men kjøpt brukt uten å få kode eller cd drar på komfleir imorgen så håper på raske svar Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Produsenter av ferdig-PC-er erstatter vanligvis CD-en med en partisjon på disken som du kan boote fra. Man trykker typisk en F-tast under oppstart. Instruksjoner pleier å vises under oppstart. Angående nøkkel, så skal den stå på et merke som er klistret på maskinen. På bærbare PC-er plasseres den nesten alltid under maskinen. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Produsenter av ferdig-PC-er erstatter vanligvis CD-en med en partisjon på disken som du kan boote fra. Man trykker typisk en F-tast under oppstart. Instruksjoner pleier å vises under oppstart. Angående nøkkel, så skal den stå på et merke som er klistret på maskinen. På bærbare PC-er plasseres den nesten alltid under maskinen. det er selvbygg:) Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Da fikk du vel CD/DVD da du kjøpte Windows, om du ikke piratkopierte det. Nøkkel bør det vel være mulig å finne om du har lagt den inn tidligere. Men angående lovlig anskaffelse av ny CD/DVD, så er jeg usikker. Jeg vet at man kan laste ned iso-filer gjennom MSDN, men det er vel kanskje tvilsomt at man får en ferdig versjon på det åpne Internett uten å seile under piratflagg. Tidligere var det mulig å bestille CD fra Microsoft. Godt mulig at de praktiserer det enda. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 du må nesten lese inleggene mine, det står at jeg kjøpte brukt uten å få lisens eller cd Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Når du har kjøpt en brukt selvbygg pc uten å få med Windows 7 platen, så har du ikke mange mulighetene. Du kan jo selvsagt spørre personene du kjøpte pcen fra, om han har Win7 platen liggende. Trolig har du vel kjøpt en piratkopi, siden ikke platen lå med pcen. Da har du ingen andre rettigheter enn at du må kjøpe en ny kopi av Windows 7 i butikken. Så må du passe på å få med operativsystem platen neste gang du eventuelt kjøper en brukt pc. (og det bør ikke være en brent DVD med Windows skrevet med sprittusj på seg) Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 du må nesten lese inleggene mine, det står at jeg kjøpte brukt uten å få lisens eller cd Beklager. Jeg fikk ikke med meg det i førsteposten. Det hender at jeg ubevisst ignorerer tekst som helt mangler tegnsetting. Og nei, det er ikke ironisk ment. Om du har mulighet til å logge på maskinen, så kan du teste om du har ekte Windows ved å åpne startmenyen og søke etter "aktiver windows" - eventuet "activate windows" om du bruker engelsk i stedet for norsk. Trykk på Aktiver Windows, så skal du få opp dette: Om du ikke har ekte Windows, så er den lovlige løsningen å kjøpe det. Eventuelt kan du gå for et gratis Linux-basert operativsystem, eller kanskje prøve release candidate av Windows 8 om denne fortsatt er tilgjengelig. Men merk at man "ikke bør" benytte en testversjon på en PC som er i normal bruk, selv om mange gjør det likevel. Det er dessuten bare en midlertidig løsning. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Bare pass på at denne "ekte Windows" meldingen også kommer frem på piratkopier som ikke har blitt markert som piratkopi enda da. Pcen kan f.eks kjøre en loader, KMS løsning eller en SLIC 2.1 + sertifikat løsning. Så det ikke lett å se om du faktisk sitter på en piratkopi. Den enkleste måten, er jo å kontakte selger for å se om han kan sende deg en ekte Windows 7 plate som tilhører pcen (kan jo være han glemte det). Har han ingen ekte Windows 7 plate (du godtar ikke en brent DVD) så er kopien din en piratkopi. Da er det du som må kjøpe en ny versjon. Kan jo være du kan få noe igjen fra kjøpet, om det ble reklamert med at pcen inneholdt Windows 7 Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 10. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2012 Det var ekte w7, jeg har dessverre ikke nummeret hans men om jeg er heldig får jeg kanskje skaffet det, han bor ca 15 min unna så skal prøve å få tak i kode+cd, Takk for hjelpen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå