Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en 75-300 IS "utgaven med is er bedre en samme utgave uten", sammen med 7D og måtte gi den opp siden det ble for dårligbilder med det store antallet piksler som 7D har, den fungerte smertefritt på en 30D.

Jeg er ganske sikker på at du ikke har et objektiv som frontfokuserer, 7D har en database på Canon objektiver og kalibrerer kameraet i forholdt til benyttet Canon objektiv, heller mer mot at du bruker alle fokuspunktene og kameraet velger det fokuspunktet som har mest kontraster.

Støy er det greieste måte og bli kvitt på, det er og ikke bruke for høy iso :), I august kommer Canon med en ny firmware for 7D da får man autoiso hvor man kan juster øverst/nederst iso-verdier, noe som er veldig kjekt.

Jeg vet ikke hvilken redigeringsprogram du bruker, men anbefaler og bruke Canon DPP som følgte med, da bruker du RAW-formatet og ikke JPG-formatet når du tar bilder, du laster de inn i DPP som "fremkaller" de for deg, fordelen da er at du har større muligheter til og "reparere" bildene. Registrer du kameraet på Canon Norge så får du tilgang til mange fine opplærings-medier angående 7D og DPP.

Lenke til kommentar

Denne regelen er vel fra de analoge dagene med 35mm film? Med dagens crop-kamera må man vel gange med henholdsvis 1,5 og 1,6 for Nikon og Canon...? Eller tenker jeg feil her? For meg fungerer det iallfall dårlig å ikke gange med 1,6..

Du har forsåvidt rett i det, jeg skulle nok ha kompensert for crop, men jeg har ikke problemer med og bruke kortere lukkertider en nevnte så det falt meg ikke inn :)

Edit. Vi kan også kompensere for stabilisering som gir 2 til 4 blendertrinn fortrinn.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Denne regelen er vel fra de analoge dagene med 35mm film? Med dagens crop-kamera må man vel gange med henholdsvis 1,5 og 1,6 for Nikon og Canon...? Eller tenker jeg feil her? For meg fungerer det iallfall dårlig å ikke gange med 1,6..

Det stemmer - noen vil si at du bør gange med 2 pga. av den høye oppløsningen på sensoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...