Gå til innhold

Bygge gaming-PC

Anbefalte innlegg

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=c91c55524336435bba191e252019d3c5

Lurer på om alt er der, og om jeg kan gjøre det bedre til samme/mindre pris uten ytelsesfall.

Har et par spørsmål.

1) Tror jeg kanskje dropper kjøleren pga. jeg ikke kommer til å overklokke med det første og er litt redd for det med kjølepasta og skru og ordne med CM Hyper 212 EVO når jeg bare er 1 person. Men hørt at det er vanskelig og montere stock kjøler, er det sant? og vil stock kjøleren lage mye lyd i en støydempet kabinett?

2) Hva mener dere om PSU'en jeg har valgt? er det nok WATT?

3) Trenger man særlig erfaringer/peiling på PC'er for å klare å bygge en? Er det slik at en liten feil betyr kortslutting? Ting jeg i hvertfall burde passe på?

4) Er det plassert avstandstykker eller hva det kalles i kabinettet fra før av med ATX format?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Selv om du ikke skal overklokke ville jeg likevell hatt med kjøleren. Den kjøler mye bedre og er mye mer stillegående enn stock kjøleren. Det er ikke vanskelig å montere noen av de kjølerene. bare les bruksanvisningen så går det nok helt fint. Stock-kjøler er veldig lett å montere også.

2. PSUen er helt grei. Personlig ville jeg lagt litt mer penger for en som holder lenger, men den du har valgt klarer lett det oppsettet. Blir i det miste laget for crossfire, men holder fint til et singelkort.

3. Erfaring får du når du bygger. Litt vanskelig å ha erfaring uten å ha prøvd. Se videoer på youtube og ta deg god tid. Det er mye lettere enn det ser ut til ihvertfall.

4. Nei, avstandstykkene må du skru på plass selv etter hvilket hovedkort du har. I de aller fleste kabinetter står det hvor du skal skru de.

Lykke til og spør hvis du lurer på noe mer.

Lenke til kommentar

1. Selv om du ikke skal overklokke ville jeg likevell hatt med kjøleren. Den kjøler mye bedre og er mye mer stillegående enn stock kjøleren. Det er ikke vanskelig å montere noen av de kjølerene. bare les bruksanvisningen så går det nok helt fint. Stock-kjøler er veldig lett å montere også.

Problemet er at hvis jeg velger tredjepart-kjøler så må jeg kjøpe 500GB, men hvis jeg dropper tredjeparts-kjøler så får jeg 1TB HDD med i oppsettet. Og siden jeg bare er en person blir det vanskelig å skru og ordne. Tar heller tredjeparts kjøler om 3-4 måneder tror jeg. For mitt eget beste, hehe. Men vil man høre stock-kjøleren i en lyddempet kabinett? Er vel ikke så ille?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...