Emil Opsahl Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Canon 50mm f1.4 vs sigma 50mm f1.4 til Canon 7D ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 En av de? Jeg har hatt begge, brukt på en 30D. Største problem med Canon er byggekvalitet; den tåler lite. Litt mye CA og noe soft pip åpen,synes jeg. Sigmaen er bygd som en tanks i forhold, har mindre CA, er skarpere pip åpen*. Ulempen med Sigma er at du kan være uheldig å få en som feilfokuserer. *) Dette er min erfaring ut i fra praktisk bruk. Tester kan si noe annet. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Tar man hensyn så fungere Canon sin i mange år, viktigst er og ikke tvinge fokusringen når fokuset står i manuell. Sigmaen sin utgave kan feilfokusere siden det er store eksemplarforskjeller der i gården når det gjelder Canon/Sigma. Har ikke testet sigma sin utgave men husker og mene at den er litt vanskeligere og bruke siden den har litt krummet fokusplan i forhold til Canon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå