Gunderz Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hei Jeg har en 3 TB harddisk fra Western i maskina mi, denne har to partisjoner; en på 2,2 TB og den andre på 0,8 TB. Etter å ha formatert maskina mi så er kun partisjonen på 2,2 TB synlig. Den andre partisjonen derimot står som unallocated under disk management i Windows. Hva kan jeg gjøre for å "redde" eller få tilbake denne partisjonen og hvordan kan jeg hindre at partisjonen "forsvinner" neste gang jeg formaterer? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Du partisjonerte den ikke, du slettet den. Alt du trenger å gjøre er å formatere den. Vil du kun kunne bruke den, eller vil du ha filer på den? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Det var tydeligvis et problem i utgangspunktet som gjorde at du måtte ha 2 partisjoner. Det er en MBR disk? Legge ut bilde av Disk Managment? Lenke til kommentar
Sekai-ichi Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Kan vel rephrase hva jeg mente og. Problemet er at den ikke er formatert. Det er sektorer på disken som er frie, og det er ikke noe filsystem som tar seg av dem. Dette kan du fiske med å formatere partisjonen. Når du gjør det blir det litt vanskeligere å gjenopprette filer du kan ha tidligere hatt på den. Så om du har som formål å kun bruke denne partisjonen for å lagre ting på så bør du formatere den med det som maker sense utifra hva du skal ha den til. Men om du tidligere har hatt filer på den som du ikke kan nå lengre så burde du redde disse før du formaterer partisjonen på nytt. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Hmm.. Jeg uttrykte meg vist litt dårlig, jeg reinstallerte windows. Harddisken det er snakk om var ikke koblet til når jeg formatterte og reinstallerte, den ble koblet til etterpå. Men... det løste seg Jeg installerte Disk unlocker fra Asus. Etter at programmet var installert ble partisjonen automatisk detektert av Windows uten at jeg gjorde noe som helst. Alle filene er tilgjengelig. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Har faktisk eksakt det samme problemet, ny pc som jeg klinket inn en ny 3tb WD disk (os ligger på en ssd disk). Når jeg koblet til første gangen, etter at jeg hadde fått innstallert w7 på ssd disken så ser det sånn ut på 3tb disken uten at den er gjort noe med: Skal se om Disc unlocker funker for meg også. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Problemet er at disken er initialisert som MBR. På disker større enn 2TB skal man velge GPT. Det forutsetter at man har et OS som støtter GPT. Dvs nyere enn Windows XP 32-bit. Du bør initialisere den disken på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå