SirJohn Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Blue screen e for pyser, ekte dritt maskiner lager ein skikkelig farge spektrum. Begynner å bli desperat her, har LANet i helgen, men meste parten av tida har gått med til restarting. HW: -Abit Nf7-s v2.0 -Amd athlon 2500+ barton -TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack (Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs ) -Gainward GeForce4 Ti 4200 64Mb MS IntelliMouse Explorer 3.0 Logitech Internet Navigator Keyboard SE Etter å ha spelt i max 1 min til å bare få connecta til serveren, klikker pcen, lyden hakker og skjermen blir fylt av eit farge spekter. Trykker eg restart knappen forblir fargene der etter restarting, og dei endrer seg etter kva som er i bakgrunnen. Vist eg slår av med PSU'en eller "power on" knappen så forsvinner fargene og maskinen forsetter som normalt inn i windows. Men det samme sjer med ein gong eg startar å spele noe. Spela eg har spelt er: Wolfenstein ET, Battlefield1942, MTA VC. Det sjer det samme i alle spela.... Har vert inne på nvidia og lasta ned nyaste driverene til nforce og nyaste nvidia skjermkort drivere. Kva kan foresake dette? Noen som kan hjelpe meg??????? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Dette virker litt for kjent.. Jeg hadde et Gainward Ti4200-kort, bare med 128 MB RAM. Jeg hadde veldig like problemer som deg, og det var kortet som var defekt. Jeg sendte det inn og fikk et nytt. Har ikke hatt problemer med det nye, selv om det var samme type som det første. Så jeg vil tro at du må slå deg til ro med at det er fucked.. :-? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg måtte gå tilbake til 41.09 drivere og alt funket bra(har XP os) Etter siste oppdateringer fra Migrensoft kan jeg bruke 44.03 drivere Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 nei, å gå tilbake til 41.09 virka ikkje.... Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 jaja, no har eg bestillt Sapphire 9800 ATLANTIS 128mb (NOPRO) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 jaja, no har eg bestillt Sapphire 9800 ATLANTIS 128mb (NOPRO) Du reklamerte vel på det defekte skjermkortet? :o Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 kor lenge varen ein slik garanti da? Har hatt det lenge. 1 år vertfall. Det virka jo på gamle maskinen. (600Mhz :oops: ) Lenke til kommentar
atrax Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Et skjermkort er ment å vare vesentlig lenger enn ett år! Du har absolutt rett til å reklamere etter forbrukerkjøpsloven. Orker ikke finne frem til rett paragraf nå, men du kan lese selv på www.lovdata.no. Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 31. august 2003 Forfatter Del Skrevet 31. august 2003 men eg veit jo ikkje at det er det er det kortes skyld..... Er det ein kjent error? For snakke med komplett. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Har du testa minnet i maskinen din? Prøv memtest86, det kan finne feil i minnebrikkene dine. Men som sagt, så mistenker jeg skjermkortet ditt, særlig fordi det er et Gainward som jeg også hadde, dessuten hadde jeg samme symptomer som du beskrev. Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Eg hadde same problem. Eg reklamerte og fekk eit nytt skjermkort. (Forresten. Vi har eit norsk ord for "error", det heiter "feil" eller noko i den dur). Lenke til kommentar
SirMixaloT Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 men eg veit jo ikkje at det er det er det kortes skyld.....Er det ein kjent error? For snakke med komplett. Det der var en kjent feil hos Gainward TI4200 128MB kortene, de hadde for liten kjøleribbe på grafikkprosessoren, noe som etterhvert gjorde at denne ble for varm og pc'n gikk i stå.Jeg hadde selv et slikt kort, fikk det bytta inn med et TI4600, med mellomlegg selvfølgelig. Nå i dag sitter jeg med et 9700Pro, nei å nei for et lekkert kort. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 1. september 2003 Del Skrevet 1. september 2003 Det er ikke kjøleribben som var det største problemet, det var dårlige kondensatorer også. Jeg hadde et slikt kort jeg også, det gikk til slutt to kondensatorer i stykker og skjermbildet forble svart. Det var ikke noe problem å få et nytt i retur fra Komplett, fikk da et Gainward GF4200 128MB 8X AGP i retur. Det er ikke bare Gainward som har slitt med dårlige kondensatorer, mange hovedkortprodusenter har merket dette også. Problemene skulle være løst med kondensatorene, så det skulle ikke være noe problem med å kjøpe nye grafikkort fra Gainward. Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 2. september 2003 Forfatter Del Skrevet 2. september 2003 Då har eg fått det nye kortet og levert gamle inn til komplett. NO VIRKER PC PERFEKT! Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Blue screen e for pyser, ekte dritt maskiner lager ein skikkelig farge spektrum. Begynner å bli desperat her, har LANet i helgen, men meste parten av tida har gått med til restarting. HW: -Abit Nf7-s v2.0 -Amd athlon 2500+ barton -TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack (Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs ) -Gainward GeForce4 Ti 4200 64Mb MS IntelliMouse Explorer 3.0 Logitech Internet Navigator Keyboard SE Etter å ha spelt i max 1 min til å bare få connecta til serveren, klikker pcen, lyden hakker og skjermen blir fylt av eit farge spekter. Trykker eg restart knappen forblir fargene der etter restarting, og dei endrer seg etter kva som er i bakgrunnen. Vist eg slår av med PSU'en eller "power on" knappen så forsvinner fargene og maskinen forsetter som normalt inn i windows. Men det samme sjer med ein gong eg startar å spele noe. Spela eg har spelt er: Wolfenstein ET, Battlefield1942, MTA VC. Det sjer det samme i alle spela.... Har vert inne på nvidia og lasta ned nyaste driverene til nforce og nyaste nvidia skjermkort drivere. Kva kan foresake dette? Noen som kan hjelpe meg??????? Joda det er mange av oss som kjenner til Gainward sitt 4200 kort og Pink screen of death Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå