Lemongrass Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg har i det siste året gått ned fra 87 til 75 kilo, mye på grunn av at jeg sluttet med styrketrening. Jeg hadde muskler men alt fettet blokkerte for dem så jeg bare så feit ut. Jeg er nå bare tynn uten muskler og med lite fett og har lyst til å begynne med styrketrening igjen, men kvir meg litt fordi jeg blir ekstremt sulten av styrketreningen. Det er jo klart at man må ha mye mat for å få musklene til å vokse, men jeg spiser så mye at overskuddet blir for stort og jeg legger på meg fett utenpå musklene. Noen forslag til hva jeg kan gjøre, vil ha strammere kropp, men jeg vil jo ikke at den skal skjules under fett. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Spis mer protein/fett og mindre karbohydrater. Få i deg raske karbs til frokost, trege til lunch og raske etter trening. Utenom disse tidene spiser du mest protein og sunne fettsyrer + grønnsaker. Så klart skal du også ha protein/fett til frokost, lunch og etter trening også. Ta et par økter med kardio i uka, f.eks gå 20 min i bakke etter styrketrening og HIIT på dager du ikke trener styrke. Endret 2. juli 2012 av eleNef Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Mange populære treningsprogrammet som f.eks RYP anbefaler faktisk at mesteparten av kaloriene skal bestå av proteiner og karbohydrater. Hemmeligheten er å få i seg karbohydrater som kroppen bruker tid på å fordøye, og derfor holder deg mett lenge. Eksempler på dette er grovt brød, havregryn, grønnsaker osv. Det fyller deg opp med lite kalorier og holder deg mett lenge. Eneste unntaket er rett etter trening, da kan du kjøre på med raske karbs. Sorry, men jeg er så anti-lavkarbo når det kommer til trening som det lar seg gjøre. Husk at karbohydratene er kroppens førstevalg som energi når du trener. Dessuten er det ikke unormalt å øke noe i fettprosent når du spiser for å øke i styrke. Om du føler at du blir for feit, ikke gi opp. Beregn heller tid på en god deff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå