Gå til innhold

Elektronisk støy / interferens på helt ny Dell

Anbefalte innlegg

Min Dell 15 XPS lager knitreskurreintereferens lyder som tyder på dårlig isolering innenbords i datamaskinen. Ringte Dell kundeservice og fikk da beskjed om at det var helt normalt med slik ulyd og dårlig jording siden jeg ladet laptopen i ett ujordet støpsel. Men den hissige knitringen forekommer også når jeg ikke lader, og bare bruker batterikraft.

Er generellt skuffet over behandlingen jeg fikk hos Dell denne gang, og vil nok ikke kjøpe flere datamaskiner derfra. Dette har også litt sammenheng med den labre kvalitetsfølelsen og det koneaktige designet på nye XPS kontra den eldre generasjonen m1710 (men glad LED er borte, da.)

Har jeg en sak ovenfor Dell eller må jeg godta at maskinen lager ulyd i høyttalerene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Dell 15 XPS lager knitreskurreintereferens lyder som tyder på dårlig isolering innenbords i datamaskinen. Ringte Dell kundeservice og fikk da beskjed om at det var helt normalt med slik ulyd og dårlig jording siden jeg ladet laptopen i ett ujordet støpsel. Men den hissige knitringen forekommer også når jeg ikke lader, og bare bruker batterikraft.

Er generellt skuffet over behandlingen jeg fikk hos Dell denne gang, og vil nok ikke kjøpe flere datamaskiner derfra. Dette har også litt sammenheng med den labre kvalitetsfølelsen og det koneaktige designet på nye XPS kontra den eldre generasjonen m1710 (men glad LED er borte, da.)

Har jeg en sak ovenfor Dell eller må jeg godta at maskinen lager ulyd i høyttalerene?

Etter forbrukerkjøpsloven § 16 første ledd bokstav a, har varen en mangel dersom den ikke svarer "til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper", jf. § 15 annet ledd bokstav b. Kravene du som forbruker har ved mangler er regulert i fkjl. § 26. Jeg gjengir for ordens skyld første ledd i den aktuelle paragrafen her:

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28

b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

c) kreve prisavslag etter § 31

d) kreve heving etter § 32

e) kreve erstatning etter § 33.

Håper dette var til hjelp! :)

Edit: Takket være forumet, er § = paragraf...

Endret av Pixma
Lenke til kommentar

Av erfaring så kan jeg si at Dell kan være veldig vanskelig å ha med å gjøre når det gjelder slike feil. Har selv hatt en lang runde for å få erstattet en harddisk med irriterende støy-nivå.

Har du forsøkt å be om å få snakke med en leder? Altså, noen over de som sitter på førstelinjen?

Når det gjelder det juridiske så ser det ut som andre her kan de bedre :)

Lenke til kommentar

Av erfaring så kan jeg si at Dell kan være veldig vanskelig å ha med å gjøre når det gjelder slike feil. Har selv hatt en lang runde for å få erstattet en harddisk med irriterende støy-nivå.

Har du forsøkt å be om å få snakke med en leder? Altså, noen over de som sitter på førstelinjen?

Når det gjelder det juridiske så ser det ut som andre her kan de bedre :)

Hvis du ikke når frem, sender du en skriftlig klage, hvor motparten får en frist til å svare. Avslutt klagen med at dersom de ikke svarer innen fristen, eller de kommer med en tilbakemelding du ikke kan akseptere, vil du vurdere å forfølge saken rettslig. For det tilfellet at dette skulle skje, kan du klage saken inn for Forbrukerrådet. Du må da være oppmerksom på at saksbehandlingen kan ta lang tid (mange måneder, til år, i noen tilfeller), og at Forbrukerrådet bare rådgir ut ifra gjeldende norsk rett - de har således ingen myndighet, og er partsnøytrale. Imidlertid er dette, og saksbehandling hos påfølgende instans, Forbrukertvistutvalget, gratis.

Helt kurante klageskjemaer kan du finne her: http://www.xn--forbrukerrdet-yfb.no/klage/Klagebrevliste

Lenke til kommentar

Hej

Jeg er meget ked af at høre om den oplevelse du har haft med vores support.

Du er meget velkommen til at sende mig dit servicetag i en privat besked, så vil jeg med glæde se på sagen, og forsøge at finde en acceptabel løsning med dig.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen

Dell | Social Media & Communities Professional

Følg os på Twitter: @Delllytter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...