lassaron-jon Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Har ein HDD frå ein bærbar PC som eg skulle hatt ut diverse data frå. Har docking stasjon, men trenger ein slags overgang for å koble til HDD, er det nokon som veit hvilken eg trenger ? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Ser ut til å være en helt vanlig IDE Pata tilkobling. Finnes sikkert overganger o.l. hvis du ikke har et hovedkort som har denne tilkoblingen, evt. finn et eldre hovedkort. Lenke til kommentar
lassaron-jon Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Nei, det er ikkje vanleg IDE Pata tilkobling, det har eg prøvd.. Det sto ein overgang på HDD då den blei tatt ut av PC, den er skrudd av og kasta :S Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Det er en 44-pins PATA, som er vanlig på 2.5" disker. Mange USB PATA/SATA dockinger har både 40 og 44-pin kontakt. Det finnes også adaptere fra 44 til 40, de er ganske enkle. http://www.adapter-king.de/vmchk/Adapter-P-ATA-IDE40-/-IDE44.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå