Ushine Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hei på dere! nå har jeg sett rundt i alt for lang tid her og sliter veldig med å bestemme meg, jeg skal ha meg en stasjonær pc. Den skal takle de nyeste spillene helt feilfritt. ( For eksempel Skyrim, som er viktig) Jeg kjenner til komponenter og bygging. Men ikke felles, altså jeg har utrolig liten erfaring og peiling på hva som hører sammen og hvor bra jeg faktisk må ha det ( ender alltid på over 20.000 med mine handlelister) Budsjettet ender EGENTLIG på 10.000 og sier absolutt ikke nei til mindre. Kravstor nå men antar det er noen luringer der ute som kan hjelpe meg :-) Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Her er et forslag til en bra gaming pc som jeg har laget, du kan jo nevne hvilke deler du allerede har? http://prisguide.tek.no/liste/132010 Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Bruk dette oppsettet som utgangspunkt: Fjern skjerm og tastatur hvis du vil. Jeg har det litt travelt, men det kommer sikkert andre og guider deg inn på riktig vei Lenke til kommentar
Ushine Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Her er et forslag til en bra gaming pc som jeg har laget, du kan jo nevne hvilke deler du allerede har? http://prisguide.tek.no/liste/132010 Ser du bruker i5. Er dette bra nok da? Nå er jeg litt overdreven sikkert men er den noe tess? Har liksom ikke vært under I7 /Quad Core. Men ser nå at du kanskje har rett... Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 I5 3570K er stort sett identisk med i7 3770k. Den eneste betydelige forskjellen er at i5 mangler hyperthreading som man overhodet ikke har nytte av i spill. Hvis du driver med tung redigering ol. vil vel HT kunne bidra med rundt 20-30% ytelsesøkning. Oppsettet til jazzfudge er stort sett fint, men spander på deg en bedre PSU. Lenke til kommentar
Ushine Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 I5 3570K er stort sett identisk med i7 3770k. Den eneste betydelige forskjellen er at i5 mangler hyperthreading som man overhodet ikke har nytte av i spill. Hvis du driver med tung redigering ol. vil vel HT kunne bidra med rundt 20-30% ytelsesøkning. Oppsettet til jazzfudge er stort sett fint, men spander på deg en bedre PSU. Se der! lærte jeg noe nytt! fantastisk. Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 I5 3570K er stort sett identisk med i7 3770k. Den eneste betydelige forskjellen er at i5 mangler hyperthreading som man overhodet ikke har nytte av i spill. Hvis du driver med tung redigering ol. vil vel HT kunne bidra med rundt 20-30% ytelsesøkning. Oppsettet til jazzfudge er stort sett fint, men spander på deg en bedre PSU. Da har jeg på oppfordring lagt til en bedre PSU i oppsettet, byttet fra Corsair CX 600w v2 til Corsair HX 650w. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå