Gå til innhold

Løkke i en variabel, mulig?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det var mulig å plassere en while-løkke i en variabel, slik at når jeg gjenbruker en variabel, så vil hele hele løkken komme ut, når jeg f.eks skriver echo $while;

 

Noen som vet?

 

Edit: Jeg vet at en funksjon gjør jobben, men det må være en variabel i mitt tilfelle.

Endret av danielrealized
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om det var mulig å plassere en while-løkke i en variabel, slik at når jeg gjenbruker en variabel, så vil hele hele løkken komme ut, når jeg f.eks skriver echo $while;

 

Dette er jo eksakt hvorfor man bruker funksjoner.

 

 

&--#60;?php
function while_loop() {
$i = 0;
$str = '';
while ($i &--#60;= 10) {
 $str .= $i.',';
 $i++;
}

return substr($str,0,strlen($str)-1);
}
echo while_loop();
?&--#62;

 

 

Forklar meg hvordan det er annerledes enn hva du spør etter. Og for å besvare spørsmålet ditt; nei det er ikke mulig. I Javacript har man denne muligheten, men ikke i PHP, så vidt jeg vet i alle fall.

Endret av TheClown
Lenke til kommentar

Problemet er vel at han forsøker å sette en funksjon som et parameter i en annen funksjon.

Mulig du kan løse dette ved å returnere innholdet fra funksjonen til en variabel for så å sette denne variablen til funksjonen slik du illustrerer:

function content()
{
while(){
	$while .= 'contents';
}
return $while;
}
$content = content()
sendMsg($serverTime, $content);

Endret av Yawa
Lenke til kommentar

ja vil det ikke det da?

 

Dette vil ikke funke pga, content() er en funksjon. Ikke mulig å benytte en funksjon som parameter i annen funksjon:

sendMsg($serverTime, content());

Derfor kan en løsning være å sette resultatet til content()-funksjonen til en variabel slik at den kan benyttes som et parameter i sendMsg()-funksjonen:

sendMsg($serverTime, $content);

Men det kommer jo litt an på hva content() returnerer da.

Mye mulig han må kjøre en foreach-loop på responsen for å dele opp resultatet igjen...

Endret av Yawa
Lenke til kommentar

Da avventer vi til TS har utdypet spørsmålet sitt, eller godtatt noen av eksemplene som har kommet.

 

Jeg mener fortsatt at det som er foreslått burde fungere uten problemer. call_user_func har jeg aldri brukt på mine 10 år med programmering i alle fall. Det finnes alltid en annen (og bedre) måte enn den :)

Lenke til kommentar
Dette vil ikke funke pga, content() er en funksjon. Ikke mulig å benytte en funksjon som parameter i annen funksjon

 

Tullsnakk. Selvsagt kan man bruke en funksjon som paramter. Den må bare returnere data.

Da bruker du ikke en funksjon som parameter; du bruker verdien den returnerte som parameter. Stor forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...