danielrealized Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Jeg lurer på om det var mulig å plassere en while-løkke i en variabel, slik at når jeg gjenbruker en variabel, så vil hele hele løkken komme ut, når jeg f.eks skriver echo $while; Noen som vet? Edit: Jeg vet at en funksjon gjør jobben, men det må være en variabel i mitt tilfelle. Endret 2. juli 2012 av danielrealized Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 (endret) Hvorfor ikke bruke en function ? Edit: Åja. Kan du gi noe eksempel på hvorfor du må ha det inne i en variabel? Endret 2. juli 2012 av laserlars Lenke til kommentar
danielrealized Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Hvorfor ikke bruke en function ? Edit: Åja. Kan du gi noe eksempel på hvorfor du må ha det inne i en variabel? Skal få innholdet i denne funksjonen: sendMsg($serverTime, $content); Fungerer sendMsg($serverTime, content()); Fungerer ikke Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Åja. Sikkert andre som kan svare bedre enn meg på det, ikke vært borti sendmsg så mye. Men stortåa mi sier at du kan sende en array. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Hva skal funksjonen gjøre? Hva slags verdier skal funksjonen ta? Det er vanskelig å hjelpe deg uten mer informasjon. Min første tanke er at du prøver å løse dette problemet på gal måte. Sett deg ned og se på alternative løsninger. 1 Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Jeg lurer på om det var mulig å plassere en while-løkke i en variabel, slik at når jeg gjenbruker en variabel, så vil hele hele løkken komme ut, når jeg f.eks skriver echo $while; Dette er jo eksakt hvorfor man bruker funksjoner. &--#60;?php function while_loop() { $i = 0; $str = ''; while ($i &--#60;= 10) { $str .= $i.','; $i++; } return substr($str,0,strlen($str)-1); } echo while_loop(); ?&--#62; Forklar meg hvordan det er annerledes enn hva du spør etter. Og for å besvare spørsmålet ditt; nei det er ikke mulig. I Javacript har man denne muligheten, men ikke i PHP, så vidt jeg vet i alle fall. Endret 3. juli 2012 av TheClown Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) Problemet er vel at han forsøker å sette en funksjon som et parameter i en annen funksjon. Mulig du kan løse dette ved å returnere innholdet fra funksjonen til en variabel for så å sette denne variablen til funksjonen slik du illustrerer: function content() { while(){ $while .= 'contents'; } return $while; } $content = content() sendMsg($serverTime, $content); Endret 3. juli 2012 av Yawa Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 sendMsg($serverTime, content()); Vil jo gjøre akkurat det han er ute etter? Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 (endret) ja vil det ikke det da? Dette vil ikke funke pga, content() er en funksjon. Ikke mulig å benytte en funksjon som parameter i annen funksjon: sendMsg($serverTime, content()); Derfor kan en løsning være å sette resultatet til content()-funksjonen til en variabel slik at den kan benyttes som et parameter i sendMsg()-funksjonen: sendMsg($serverTime, $content); Men det kommer jo litt an på hva content() returnerer da. Mye mulig han må kjøre en foreach-loop på responsen for å dele opp resultatet igjen... Endret 3. juli 2012 av Yawa Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 <?php function foo () { return 'foo'; } function bar ($a,$b) { return $a.'-'.$b; } echo bar(foo(),'bar'); ?> Outputter: foo-bar Ingen errors eller warnings. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Åja, men da skjønner jeg ikke helt hva som var problemet... Mulig dataen som returneres fra content()-funksjonen ikke samsvarer med forventet data i sendMsg()... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Tror TS er interessert i å benytte content som en delegate/funksjonspeker Isåfall er vel call_user_func det som er itneressant. Men jeg tror at det er bedre å løse problemet på en annen måte. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Da avventer vi til TS har utdypet spørsmålet sitt, eller godtatt noen av eksemplene som har kommet. Jeg mener fortsatt at det som er foreslått burde fungere uten problemer. call_user_func har jeg aldri brukt på mine 10 år med programmering i alle fall. Det finnes alltid en annen (og bedre) måte enn den Lenke til kommentar
danielrealized Skrevet 4. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2012 Takk for veldig mange gode råd. Jeg hadde tenkt helt feil og måtte tenke annerledes. Jeg bruker SSE og det var i grunn bare å legge inn verdiene i en definert variabel.. $msg = file_get_contents... enn å bruke sendMsg().. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Dette vil ikke funke pga, content() er en funksjon. Ikke mulig å benytte en funksjon som parameter i annen funksjon Tullsnakk. Selvsagt kan man bruke en funksjon som paramter. Den må bare returnere data. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Dette vil ikke funke pga, content() er en funksjon. Ikke mulig å benytte en funksjon som parameter i annen funksjon Tullsnakk. Selvsagt kan man bruke en funksjon som paramter. Den må bare returnere data. Da bruker du ikke en funksjon som parameter; du bruker verdien den returnerte som parameter. Stor forskjell. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå