Drunkenvalley Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Eg kjenner også ein kamerat i Sverige som har lignende problem. Når dei i klassen skulle installere nettverkskort så daua kortet når han skulle installere det, men installasjonen var på ingen måte feil utført i følge lærer. Dei prøvde så ein andre gang, men sjekket at kortet fremdeles funket først før han skulle installere. Igjen daua kortet. Det var nok daue nettverkskort, både for klassen og han. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Jeg har aldri hørt om at noen har skadet komponenter ved hjelp av statisk elektrisitet uten å gjøre dette med vilje. Da er det på tide: Jeg satte meg i kontorstolen og rullet bort til PCen. Da jeg skulle plugge musa inn i USB-porten fikk jeg meg en skikkelig karamell pga statisk eletrisitet. USB-porten virket ikke etterpå... Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 (endret) Det er mer enn lenka og matta som spiller inn. Har aldri brukt det selv, men har såpass i hodet at jeg skjønner at jeg ikke skal gjøre det mens jeg gnikker ullsokkene mot teppet osv. Å gjøre seg selv antistatisk mens man fikler nedi kabinettet er ikke så vanskelig. Sier ikke at lenke og matte ikke er lurt å bruke, men så lenge du tømmer komponentene for strøm(hold inne startknappen noen sek uten at det er strøm tilkoblet), og gjør deg selv antistatisk først, er det null stress edit: det var ett svar til https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1444984&st=0&p=19433757entry19433757 Endret 5. juli 2012 av Nargile Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå