Gå til innhold

Fototreff for Akam: Østfold


Anbefalte innlegg

Uansett så er du dårlig på og overtale.

Det er mulig det. Men det er ikke opptil meg å fastslå.

 

Jeg er kun opptatt av en ting; og det er å samle flest mulig foto-interesserte og møtes på et et fotogent sted. Så tar vi bilder ut i fra egne forutstetninger.

Det er fint at du er opptatt av å samle flest mulig, men når du blir direkte "sur" og kaller meg pingle samt synser om at jeg melder oppbud fordi jeg er redd for kamerautstyret etc. så synes jeg du kanskje går litt langt.

 

Føler nesten som om jeg har sviktet en sekt og blitt fryst ut av miljøet. En veldig merkelig greie som jeg ikke helt er vant til.

 

En hyggeligere og mer "kameratslig" overtalende tone hadde muligens fåt meg med, men når det kommer slikt oppkast så gjør du det veldig enkelt for meg. Da blir det båtvask og med stor sannsynlighet ikke noe fototreff med deg i fremtiden. Det kan høres ut som om det er det beste for oss begge.

 

Uansett så ønsker jeg dere som skal dit en fin dag og jeg ser frem til å se bilder derfra tatt av andre entusiaster :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tilltaket ditt er flott og jeg støtter deg for det, men man må akseptere at det dukker opp andre ting i hverdagen hos noen som faktisk er viktigere enn fotografering.

 

Nei nå må du skjerpe deg, viktigere enn fotografering? :ohmy:

 

Hmmm, hadde vært gøy å hilse på dere igjen. Har bare vært på ett treff tidligere, og det var i april i fjor tror jeg. Tom kjørte litt feil på veien hjem, men ellers knall! ;) Tenkte å bruke helgen på skolearbeid, og har allerede tre planlagte fotograferinger til uka, så spørs hva jeg får til. Var egentlig fototur dit med fotoklubben min for bare en uke siden, i strålende sol, men de møter jeg månedlig, og har fotografert masse i gamlebyen allerede, så var ikke med på den turen.

Lenke til kommentar

Tilltaket ditt er flott og jeg støtter deg for det, men man må akseptere at det dukker opp andre ting i hverdagen hos noen som faktisk er viktigere enn fotografering.

Nei nå må du skjerpe deg, viktigere enn fotografering? :ohmy:

Ja, tenke seg til :)

 

Hvis du skal til Gamlebyen til søndagen, så ønsker jeg deg/dere en flott fotodag :) (Selv om det ble noen oppstøt i denne tråden)

 

Men av opplagte grunner så blir det båtvask på meg, selv om solen titter frem, og jeg koser meg faktisk med det også :)

Lenke til kommentar

Været ser IKKE lovende ut desverre...

 

Hvis det regner, så tror jeg at jeg står over. Bor jo rett i nærheten og kan dra til Gamlebyen når som helst allikevel.

 

Så for meg blir det værforbehold.

 

http://www.yr.no/sted/Norge/%C3%98stfold/Fredrikstad/Fredrikstad/time_for_time.html

ser ikke såå bra ut, men ikke så dårlig heller, uansett, yr forandrer jo mening fortere enn andre kan kan si kake

Lenke til kommentar

Jeg vil bare påpeke at fotograferingen er ikke så veldig viktig på disse treffene, selv om man kan ha det gøy med å finne nye vinkler på allerede oppbrukte motiver, det er det sosiale som en viktig, det og møte de man chatter med daglig på et "anonymt" forum.

 

Styrtregner det så kan man alltid finne en kafe de minuttene og fortelle fotoskrøner, om deeet store motivet som sensoren mistet.

Lenke til kommentar

Været ser IKKE lovende ut desverre...

 

Hvis det regner, så tror jeg at jeg står over. Bor jo rett i nærheten og kan dra til Gamlebyen når som helst allikevel.

 

Så for meg blir det værforbehold.

 

http://www.yr.no/ste...e_for_time.html

ser ikke såå bra ut, men ikke så dårlig heller, uansett, yr forandrer jo mening fortere enn andre kan kan si kake

Nei, det ser ikke så galt ut faktisk og er det ikke værre enn dette så kunne dette være noe jeg kunne akseptert. Men som tidligere nevnt har jeg nå mistet lysten helt.

Lenke til kommentar

Bjerknez jeg har full forståelse for at du vil være med på et treff på dine premisser, du all rett til og avgjøre dette selv om du vil være med eller ikke.

Så at enkelte ikke liker at du melder avbrudd synes jeg ikke noe om, kan hende måten du skrev på var grunnen for alle sure miner.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

og/eller ett 72mm deksel til overs? finner faen ikke frontdekselet til 135mm'rn min :(

 

bumper dette opp i all kranglinga;)

Jeg tror jeg har et liggende, som det står "Samyang" på. Kan ta en titt i rotehaugen. :)

 

Edit: Fant det! Står ingenting på det, faktisk. Kan ta det med i morra, null problem.

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

Jeg og skulle hatt et par 72mm objektivdeksler Canon FD'ene mine... :p Kjøpte et fra Keh, men det viste seg å være feilpakket, så jeg fikk et som var 67mm i stedet, fortsatt, stod 72mm på posen... Så hvis noen trenger et 67mm objektivdeksel er det bare å si ifra... :p

Lenke til kommentar

Bjerknez jeg har full forståelse for at du vil være med på et treff på dine premisser, du all rett til og avgjøre dette selv om du vil være med eller ikke.

Så at enkelte ikke liker at du melder avbrudd synes jeg ikke noe om, kan hende måten du skrev på var grunnen for alle sure miner.

Jeg skulel gjerne blitt med, og særlig nå som det allikevel ser ut til å bli fint vær, men grunnet debatten tidligere i tråden har jeg mistet lysten.

 

jeg kommer mest sannsynlig ikke imorgen, må ordne noe med jobben og er mest sannsynlig ikke ferdig før 11-12 tia i halden:/

sender sms til transporten min fra togststasjonen hvis jeg kommer

Nå blir det månelyst... :ph34r:

Lenke til kommentar

Bjerknez jeg har full forståelse for at du vil være med på et treff på dine premisser, du all rett til og avgjøre dette selv om du vil være med eller ikke.

Så at enkelte ikke liker at du melder avbrudd synes jeg ikke noe om, kan hende måten du skrev på var grunnen for alle sure miner.

Jeg skulel gjerne blitt med, og særlig nå som det allikevel ser ut til å bli fint vær, men grunnet debatten tidligere i tråden har jeg mistet lysten.

 

jeg kommer mest sannsynlig ikke imorgen, må ordne noe med jobben og er mest sannsynlig ikke ferdig før 11-12 tia i halden:/

sender sms til transporten min fra togststasjonen hvis jeg kommer

Nå blir det månelyst... :ph34r:

 

Can you spell c-h-i-l-d-i-s-h?

Lenke til kommentar

Jeg kommer nå en tur i morgen uansett om det regner eller ikke. Dog, om det regner så blir jeg nok ikke værende så lenge, da jeg både lett blir syk, og heller ikke har værtett kamera eller glass.

 

kjører i allefall en rens og klargjøring av utstyret nå, så får vi se hva været tilsier å ta med i morgen. :)

 

Tror dog jeg gjør det ganske enkelt, 550d + 10-22 + 18-200 + blits for fyllys, å that's it! :)

Vurderte å ta med en 900mm sammen med stativ også for ting som er langt unna, men ettersom det er F/12,8 glass fungerer det best når det er helt klar himmel og sol. Så 200mm får nok holde for denne gangen, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nå en tur i morgen uansett om det regner eller ikke. Dog, om det regner så blir jeg nok ikke værende så lenge, da jeg både lett blir syk, og heller ikke har værtett kamera eller glass.

 

Er det for ille så finner vi en tørr plass og fordrive tiden på :)

 

 

Vurderte å ta med en 900mm sammen med stativ også for ting som er langt unna, men ettersom det er F/12,8 glass fungerer det best når det er helt klar himmel og sol. Så 200mm får nok holde for denne gangen, hehe.

 

Er heller ikke så åpne plasser at det en nødvendig med mye tele, 200mm holder lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...