Bjørnli Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Problemet mitt blir vel min shitty autofokus Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Bildet jeg linket til er tatt med 5D MK II (ikke MK III) og det gikk helt fint. Går helt fint og bruke MK II til slike action-bilder. Det er bare det at MK III er en del bedre med tanke på dette. Eller er det 5D Ver. I du har? Det kjenner jeg dog ikke til, men regner vel ikke med at autofokusen på dette er noe særlig dårligere enn det på Mk II? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Jeg tror Mk I og Mk. II har rimelgi lik AF. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 har mk1, har hørt autofokusen er bedre/kjappere på mk2, men kanskje hørt feil, anyways, ikkeno action-kamera dette Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Da bør vertfall ikke autofokusen være en brems i dette tillfellet. 135mm'ern er jo kanskje det mest skarptegnende objektivet til Canon og det troner vel også ganske høyt når det gjelder fokushastighet. har mk1, har hørt autofokusen er bedre/kjappere på mk2, men kanskje hørt feil, anyways, ikkeno action-kamera dette Ikke helt enig med deg. Andre kameraer funker bedre til action ja, men å si at dette ikke er noe actionkamera og dermed ikke bruke det til slikt blir tull Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg kan bekrefte at jeg kommer på treffet. Kjører som sagt tidligere fra Veum mot Gamlebyen, og svipper innom sentrum for å plukke opp en fyr på togstasjonen. Om det er andre som trenger skyss langs denne "ruta" er det bare å si ifra, det går bra. Tenker jeg tar med meg Nikon 16-35 f/4, Samyang 35mm f/1.4, Samyang 85mm f/1.4, samt min nyinnskaffede Tamron 70-300 f/4-5.6. (Som jeg forresten har fått et veldig godt førsteinntrykk av, hvertfall mtp at jeg gav 1500 for den... ). Om noen har lyst til å teste litt skal vi få ordnet det. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jasså, jeg fortjener ikke bedre beskrivelse enn "en fyr" ? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Du er jo tross alt Canon-bruker! Vær glad for at du i det hele tatt får skyss! 2 Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Eww, du er nikonist du ja, neste du sier er vel at du er apple-sau også? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Det er ikke lenge før Bjørnli ender opp med å måtte gå fra stasjonen; stakkars fyr Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 haha:P litt spøk må man da tåle=) Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Eww, du er nikonist du ja, neste du sier er vel at du er apple-sau også? Jeg har iPhone, ja... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Hvis Shirmah er slem mot deg Bjørnli, så gi beskjed, så kan jeg hente deg jeg Vi Canon fanboys må holde sammen og være sterke Endret 7. oktober 2012 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Jasså, jeg fortjener ikke bedre beskrivelse enn "en fyr" ? Vel, det er jo en anerkjennelse på at du er voksen, verre hvis han sa en guttunge Endret 7. oktober 2012 av Nautica Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jah, er jo trossalt bedre enn "en guttevalp" Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 litt off-topic: noen som har en helt ok fotoprinter til salgs som skal på treffet? Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 og/eller ett 72mm deksel til overs? finner faen ikke frontdekselet til 135mm'rn min Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 litt off-topic: noen som har en helt ok fotoprinter til salgs som skal på treffet? De fleste er vel som meg; bruker skriverene til de må kastes. En grei Canon koster heller ikke all verden ny. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Blir artig detta folkens! Siden vi bare er fotofolk, så tar jeg på meg objektivbeltet. Hvis det er noen her som vil teste noe L-optikk så gi beskjed, slik at jeg kan ta det med. Hva jeg besitter med av optikk ser dere i signaturen min. Det er som sagt (pleier vertfall å være) mye måker og ender etc. nede ved fergeleiet i Gamlebyen så jeg kan så absolutt annbefale tele objektiver for den som har det. En super vidvinkel kan også være interresant da mange av gatene i Gamlebyen er ganske trange. Har selv aldri prøvd supervidvinkel i Gamlebyen, så det blir evt. for første gang Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Håper du tar på deg klær også; det er kaldt nå på høsten Blir vel til å ta med en sekk eller to med utstyr tenker jeg ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå