Bjerknez Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Det skal sies at jeg muligens må avbryte fototuren før dere andre da jeg må hente madammen på jobb, men jeg har noen timer på meg fra kl. 11:00 *Lurer på hva jeg skal ta med av optikk denne gangen.....* Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Da sees vi 11:00 på maxbo! Kan også hente på stasjonen, som sagt, men Tomsi kom meg vel i forkjøpet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Jeg får rokere litt på arbeidet og ta meg tid til dette, så ser dere på parkeringen 11.00. må bare blåse støv av kameraet først. Husk å lade batterier også 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Huskeliste til meg selv: TA MINNEKORT UT AV DOCKINGSTASJON! 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Husk å lade batterier også Batteriet i kameraet er nesten tomt og reservebatteriet har jeg ikke tuktet på et halvt år så det burde nok få seg en oppfrisking det også Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Hadde vært morro å tatt en tur. God tur Skal hente Fuji X100s i hentebua hos mpx/komplett senere idag, gleder meg å få prøvd den. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Må melde avbud:( Ting har skjedd som gjør at jeg ikke kan være med imorra, så tomsi, du slipper hente meg iallefall. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Må melde avbud:( Ting har skjedd som gjør at jeg ikke kan være med imorra, så tomsi, du slipper hente meg iallefall. Bummer. Men da kan jeg sove 30 minutter lengre 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Gi beskjed hvis det er noen jeg skal hente i morgen, så gjør jeg det. Bor litt utenfor Fredrikstad og kjører forbi jernbanestasjonen på vei til byen. Kan også hente hvis du bor andre steder i umiddelbar nærhet. Men husk at jeg mest sannsynlig må dra hjem før dere fra fototreff. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Men husk at jeg mest sannsynlig må dra hjem før dere fra fototreff. I såfall kan jeg alltids kjøre folk tilbake til stasjonen. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 *Lurer på hva jeg skal ta med av optikk denne gangen.....* Ja, hva pleier folket å ta med? Selv tenker jeg 17-55 holder på en sånn tur? Generell fotografering utendørs.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 De som er tøffere enn toget tar med ett fast-objektiv I dete tilfellet vil da en 24mm eller 45mm passe fint for de med FF ... En god normal-zoom vil nok dekke de fleste motivene vi kommer over; men en liten tele i reserve er nok ikke dumt. Jeg tar med nok til å fylle min LowePro Flipside 300; da får jeg litt å velge i uten å bære meg i hjel. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 De som er tøffere enn toget tar med ett fast-objektiv I dete tilfellet vil da en 24mm eller 45mm passe fint for de med FF ... En god normal-zoom vil nok dekke de fleste motivene vi kommer over; men en liten tele i reserve er nok ikke dumt. Jeg tar med nok til å fylle min LowePro Flipside 300; da får jeg litt å velge i uten å bære meg i hjel. Har bare en 60mm fast selv. Begynner å bli litt sugen på en rundt 30-35mm størøyd en. Da tar jeg med normal og telezoomene. Passelig vekt i Lowepro Nova 170 AW. Tenkte å ta med blitsen, men det blir vel bare utendørs. Ser frem til i morgen! Skal bli hyggelig å treffe dere og gøyalt med nytt fotosted. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2013 Forfatter Del Skrevet 5. april 2013 Det høres ut som en fornuftig oppakning. Gleder meg, jeg også. Sekken er allerede klar. 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Tror jeg tar med meg alle objektivene i bilen, så får jeg bestemme meg på veien Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Vidvinkel er fine greier hvis vi havner ved sjøen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Stativ er også en fin ting i tillegg til vidvinkel/supervidvinkel samt ND filter ved sjøen Men det er mye å bære på så det tar jeg med kun hvis vi parkerer i umiddelbar nærhet. Dessuten skal jeg som sagt mest sannsynlig hente madammen på jobb i dag så veeeldig langt unna bilen kan jeg ikke være. Hun slutter til litt forskjellige tider og skulle ringe meg en halvtime i forveien. Da blir det pakking av kamerautstyr Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. april 2013 Forfatter Del Skrevet 6. april 2013 Da fant jeg frem ND og Polafilter også Drar herfra om 10 minutter; så har jeg god tid. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 Jeg er allerede på plass Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. april 2013 Del Skrevet 6. april 2013 (endret) Da har jeg fått gjort unna litt jobb, vært i butikken og klar til avreise jeg også, må bare kjøpe noe lunsj på veien Endret 6. april 2013 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå