Gå til innhold

Fototreff for Akam: Østfold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis noen her bor såpass nerme at dem vil ta det i morgen i stedet, så er jeg klar. Frister ikke veldig å gå rundt i regnværet å ta bilder på et sted hvor jeg kjører forbi hver eneste dag og har ørten hundre bilder fra før av.

 

Men, det er ikke søndag enda, og været kan forandre seg :)

 

******

Moderator har slettet slagsannonse. Kjøp og salg er ikke tillatt på forumet.

******

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Været ser IKKE lovende ut desverre...

Nå må du slutte å være negativ. Og slutte å se på useriøse værmeldings-sider. (dvs. slutte å se på værmeldingsider. Punktum ;) )

 

Det er vel du som har detmest værtettet utstyr av oss. Mitt utstyr tåler ikke en regnskur på den andre siden av kloden. Stopper det meg; nei.

 

(Det var ikke forøvrig ikke på grunn av mangel på værtetting at jeg slutet med Canon)

 

Frister ikke veldig å gå rundt i regnværet å ta bilder på et sted hvor jeg kjører forbi hver eneste dag ...

Hvis du kjører forbi hver dag; så har du vel aldri tatt noen bilder?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nå ikke fotoutstyret jeg tenker på men meg selv. Jeg har diverse andre gjøremål også som bør bli gjort før kulda setter inn og da frister det ikke veldig å gå rundt i gata i regnet :)

 

Gamlebyen kjører jeg forbi hver dag ja, så jeg har vel bilder av det meste fra denne byen. Grunnen til at jeg evt. møter opp på treff er for det sosiale og for å bli kjent med andre. Bildene og evt. inspirasjonen man får av en slit tur kommer som en bonus :)

 

Men skal se ann været som sagt. Høljer det ned så trekker jeg meg ut og da begynner jeg heller og ta vinterrengjøringen av båten. (som står inne i en leid garasje).

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg lurer på hvor værtettet de gamle Ai-s Nikkorene og Canon FD er...? De gamle "supertelene" til Nikon skal visst tåle mye juling, men jeg er usikker på hvordan det er med fukt. Det er jo ikke noen pakninger der, i alle fall ikke som jeg kan se, men på den andre siden så er det fint lite elektronikk i den (300/2,8) da... :p Ellers, så har jo kameraet mitt overlevd å bli dyppa i Oslofjorden en 3-4 ganger, så jeg tror det skal gå greit med litt regnvær... :p

Lenke til kommentar

Gamlebyen kjører jeg forbi hver dag ja, ....

Men er ikke det problemte da; det at du kjører forbi, hver dag?

 

Edit: vi har hatt komfortable treff med dårligere prognoser en det der.

Helt klart.

 

Pingletaktene som har vært utrykt her i kveld er nok bare et tegn på overdrevet frykt for dårlig vær og mangel på tro for evnene for eget utstyr.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamlebyen kjører jeg forbi hver dag ja, ....

Men er ikke det problemte da; det at du kjører forbi, hver dag?

 

Edit: vi har hatt komfortable treff med dårligere prognoser en det der.

Helt klart.

 

Pingletaktene som har vært utrykt her i kveld er nok bare et tegn på overdrevet frykt for dårlig vær og mangel på tro for evnene for eget utstyr.

Ro deg ned litt nå Tomsi...

 

Du kan synse hvor mye du vil rundt argumentene mine når det gjelder å avstå hvis det regner. Jeg har diverse andre ting å gjøre også, og hvis det allikevel regner, så kan jeg like godt så inne og vaske båt kontra å gå rundt i regnvær og fotografere steder jeg har vert hundre ganger før.

 

Gamlebyen er rett og slett ikke like spennende for meg som for andre som ikke har vert der så ofte.

 

Jeg dukker opp hvis det ikke regner. Aksepter det, ogikke lag noe debatt ut av det.

Lenke til kommentar

@BjerkneZ; Deg om det - men hvis du ikke bryr deg så mye om at at det er en del av oss som faktisk legger ned en del energi for å komme oss på et foto-treff i Fredriksatd;så du om det. Vi er tre som tar turen fra Oslo-.området; Bjørnli kommer fra Halden, Nautica fra Greåker. Hvis du, som en av de som bor nærmest, ikke tar det så nøye; greit for meg; men ikke vent at vi gidder å høre på deg heretter. Beklager å være så direkte; men nå ble jeg sur.

Lenke til kommentar

Nei, jeg blir sur fordi du var entusiastisk tidligere; men en liten regnskur er tydeligvis nok til at du finner på noe annet.

 

Du bor i nærheten; så det krever lite innsats fra deg for å stille opp. Det er ikke for de fleste av oss om har meldt oss på dette søndags-treffet.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Nei, jeg blir sur fordi du var entusiastisk tidligere; men en liten regnskur er tydeligvis nok til at du finner på noe annet.

 

Du bor i nærheten; så det krever lite innsats fra deg for å stille opp. Det er ikke for de fleste av oss om har meldt oss på dette søndags-treffet.

Ja, jeg bor i nærheten, og det er nettopp derfor jeg velger å gjøre andre litt mer nødvendige ting. Fotografering er morsomt og jeg er på fototurer hver uke med en annen jeg har blitt kjent med fra foto.no og vi har det veldig hyggelig.

 

Dette her høres mer ut som en sekt i måten du fremstiller meg på. Hvor mye jobb har du gentlig lagt i dette Tomsi? Annet enn et innlegg i dette forumet?

 

Tilltaket ditt er flott og jeg støtter deg for det, men man må akseptere at det dukker opp andre ting i hverdagen hos noen som faktisk er viktigere enn fotografering.

 

Uansett så er du dårlig på og overtale. For nå har jeg vertfall mistet interessen, for du virker ikke veldig innbydende med en slik holdning.

 

Er det virkelig så seriøst detta at det ikke finnes rom for å meldeseg av uten å bli hengt ut på offentlig forum?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...