Elder of Zyklon Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Market crash of 1987 Listen carefully and see if you can find any similarities with what might most probably next to come! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Jeg husker det krakket. Vi leide ut leiligheten vår til noen som måtte selge huset sitt i forbindelse med en konkurs etter krakket, og de fikk bare halvparten av hva de hadde betalt for det. Min arbeidsgiver gikk også konkurs, så vi startet for oss selv i '88. Tøffe tider. Men til emnet: Det er lettere å se etter likhetstrekk hvis du forteller oss hva som mest sannsynlig kommer, så vi vet hva vi skal sammenligne med... Geir Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 2. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2012 Husker du dette krakket også? http://no.wikipedia.org/wiki/Kristianiakrakket Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. juli 2012 Del Skrevet 2. juli 2012 Det var nok "litt" før min tid. Men tilbake til saken: Hva var det vi skulle sammenligne med? Geir Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3. juli 2012 Del Skrevet 3. juli 2012 Det som slår meg er at aksjemarkedet ligner mer på metrologi enn noen som helst form for eksakt vitenskap. Rent bortsett fra at det er menneskene som skaper været i aksjemarkedet, og at det ofte ender i meteorregn. Rent bortsett fra det så må det jo være noe enkeltsitater fra videoen som kan nevnes? Jeg så hele men la ikke merke til noe -- i og med at det var ~20 mennesker som fortalte sin mening, uten å forklare seg i detalj. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Det som slår meg er at aksjemarkedet ligner mer på metrologi enn noen som helst form for eksakt vitenskap. Rent bortsett fra at det er menneskene som skaper været i aksjemarkedet, og at det ofte ender i meteorregn. Rent bortsett fra det så må det jo være noe enkeltsitater fra videoen som kan nevnes? Jeg så hele men la ikke merke til noe -- i og med at det var ~20 mennesker som fortalte sin mening, uten å forklare seg i detalj. Finansmarkedet er ustabilt men ikke ukontrollert, det er kontrollert ustabilt. Det er som å spille i Las Vegas, du har rike og mindre rike spillere men huset vinner alltid. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Problemet med finansmarkedet er at det finnes ikke noe hus, du har derimot noen favorittspillere med 90% vinnersjanse pga kapital. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå